Departamentul de Justiție din Statele Unite susține că Google a împiedicat concurența în domeniul tehnologiei să beneficieze de aceeași expunere publicitară online. Prin obstrucționarea accesului la piață, Google a monopolizat sectorul și a devenit principala opțiune pentru clienți.
Google a intrat în vizorul autorităților americane după ce a încălcat, din nou, legea concurenței. Dacă prima dată problema a fost monopolul instituit asupra motoarelor de căutare, acum același lucru s-a întâmplat în cazul spațiului publicitar plătit.
Concret, procurorii acuză Google că a vândut 150.000 de anunțuri publicitare pe secundă printr-o schemă deosebit de complexă. Compania oferea clienților instrumentele necesare pentru a se încrie în cadrul unor licitații măsluite pentru a beneficia de spațiul afișat pe diverse site-uri sau în fluxurile de știri.
Problema, susțin procurorii, a intervenit în momentul în care alți concurenți nu au putut oferi spre licitație din spațiul online, având în vedere extinderea Google și desigur, prețurile unidimensionale oferite clienților gigantului tech, care nu au avut opțiuni mai ieftine.
Google Ad Manager, platforma de anunțuri a companiei, produce aproximativ 20 de miliarde de dolari anual sau 11% din veniturile brute ale companiei, relatează Reuters. Dacă judecătorul va constata nereguli în abordarea gigantului tehnologic american, atunci serviciul său de anunțuri va trebui externalizat, pentru a permite competiției să ofere alternative facile clienților.
CITEȘTE ȘI: