Într-un scurt comunicat de presă, Sanoma a spus că decizia de a se retrage de pe piața din Ucraina a fost cauzată de chestiuni economice.
„În acord cu strategia anunțată pe 31 octombrie 2013, Sanoma a luat decizia de a-și întrerupe operațiunile în Ucraina, în baza unor acorduri cu toți ceilați acționari și parteneri”, se spune în comunicatul Sanoma.
Ultimele numere ale acestor publicații vor apărea în Ucraina în ianuarie 2015, în timp ce site-urile acestora vor fi închise la sfârșitul lunii decembrie a acestui an.
Grupul Sanoma a fost afectat de criza din domeniul presei scrise și s-a retras progresiv din Rusia și din alte țări din Europa de Est.
Potrivit AFP, Sanoma publică în Ucraina opt titluri, între care se numără versiunile ucrainene ale unor publicații internaționale. Între acestea se numără revistele Cosmopolitan, Men’s Health, National Geographic, Good Housekeeping, Esquire și Harper’s Bazaar, potrivit agenției ruse de știri Interfax.
Agenția mai spune că drepturile de publicare ale Cosmopolitan Ucraina au fost obținute de Hearst Shkulev Media, un partener rus al Sanoma. Astfel, Cosmopolitan Ucraina va continua să fie publicată, sub noua licență, începând din februarie 2015, relatează agenția Interfax.
În România, activitățile Sanoma Hearst au fost achiziționate de Burda International GmbH. Burda a anunțat, în august 2013, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că achiziționează toate activitățile Sanoma Hearst în România, precizând că, în urma acestei tranzacții, va rezulta un trust media cu peste 35 de titluri și mai mult de 40 de servicii media online. Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică.