Guvernul chinez, campanie dură împotriva Apple. Grupul american, acuzat de necinste, lăcomie și aroganță
Guvernul chinez a intensificat în ultima perioadă o campanie publică împotriva Apple, pe care o acuză de necinste, lăcomie și aroganță și a avertizat că va lua măsuri dacă grupul american nu își va îmbunătăți serviciile post-vânzare, relatează Financial Times.
După o serie de știri aparent orchestrate pe marile canale de media din țară, biroul pentru inspecția calității a anunțat că Apple trebuie să schimbe unele din politicile legate de garanții, sau va suporta „consecințe grave”, în conformitate cu legislația în vigoare.
Totuși, într-o țară marcată periodic de scandaluri legate de sănătatea publică, cum ar fi cele referitoare la lapte toxic pentru sugari, aditivi alimentari toxici și poluarea industrială, derapagele Apple au stârnit un interes scăzut din partea populației.
„Cred că este un motiv ascuns în spatele campaniei împotriva Apple”, consideră Shi Beichen, blogger chinez cunoscut în domeniul tehnologiei.
El a adăugat că majoritatea serverelor Apple nu se află în China, astfel că guvernul nu poate să își impună cenzura obișnuită.
Alți analiști consideră că guvernul speră să submineze dominația Apple și a altor operatori mondiali pe piața chineză, pentru a susține companii locale, precum Lenovo, Huawei și ZTE.
O cercetare a unui institut guvernamental chinez a arătat că China este prea dependentă de sistemul de operare Android al Google, iar autoritățile de la Beijing au anunțat că vor impune standarde mai ridicate și restricții pentru producătorii de smartphone-uri, inclusiv obligativitatea de a ajuta guvernul să monitorizeze activitățile online.
China este a doua mare piață a Apple după cea din SUA, iar directorul general al companiei, Tim Cook, a declarat în ianuarie, în timpul celei de-a doua vizite efectuate în această țară în decurs de zece luni, că în viitor ar putea deveni principala piață a grupului.
Vânzările Apple în China au atins în ultimul trimestru al anului trecut 7,3 miliarde de dolari.
Profitul Apple a crescut cu mai puțin de 1% în ultimele trei luni ale anului trecut, la 13,1 miliarde de dolari, iar vânzările au avansat cu 18% la nivel mondial, la 54,5 miliarde dolari.