Prima pagină » Știri externe » Guvernul ungar promite, într-o campanie de informare în presă, să nu cedeze FMI independența țării

Guvernul ungar promite, într-o campanie de informare în presă, să nu cedeze FMI independența țării

Guvernul ungar promite, într-o campanie de informare în presă, să nu cedeze FMI independența țării
Guvernul ungar a cumpărat spațiu publicitar în mai multe cotidiene care au apărut marți incluzând materiale de informare de câte o pagină cu sloganuri precum "Nu vom ceda în fața FMI!" și "Nu vom ceda independența Ungariei!", potrivit publicației locale Portfolio.

Guvernul ungar a cumpărat spațiu publicitar în mai multe cotidiene care au apărut marți incluzând materiale de informare de câte o pagină cu sloganuri precum „Nu vom ceda în fața FMI!” și „Nu vom ceda independența Ungariei!”, potrivit publicației locale Portfolio.

Mesajele au fost publicate cu titlul „Informații din partea guvernului”, urmat de sloganuri privind poziția Cabinetului în negocierile cu FMI și Comisia Europeană, care ar trebui, teoretic, să conducă la un acord de finanțare pentru Budapesta.

În cotidianul de afaceri Napi Gazdasag și cotidianul Magyar Nemzet apare întrebarea „Ce vrem de la FMI?”, urmată și de răspuns: „Respect, încredere!”.

În Nepszava, Nepszabadsag și Metropol, un alt material publicitar prezintă poziția guvernului asupra taxei imobiliare, „NU” fiind scris într-un cerc portocaliu.

Magyar Hírlap și tabloidul Blikk prezintă același „NU” aplicat unei cereri a finanțatorilor internaționali pentru reducerea alocațiilor acordate de stat familiilor.

Biroul premierului a anunțat, joi, că s-a operat o modificare a planului de achiziții publice, din cauza lansării unei noi camapanii media. Guvernul nu a dat informații suplimentare despre amendamentul aprobat foarte rapid, scrie Portfolio.

Executivul de la Budapesta a semnat luni contractul pentru campania de presă cu I.M.G. Inter Media Group. Despre companie se presupune că ar fi controlată de un apropiat al premierului Viktor Orban, Lajos Simicska, fost șef al autorității vamale. Inter Media primește 200 de milioane de forinți (circa 700.000 de euro) pe lună pentru campania care va rula cel puțin până la 30 noiembrie.

Potrivit Portfolio, scopul campaniei guvernului este de a putea „vinde” un eventual acord cu FMI drept un succes, evidențiind condițiile bune obținute după ce nu a cedat presiunilor de a reduce pensiile sau de a institui o taxă generală pe proprietăți imobiliare. De asemenea, campania ar putea oferi premierului Orban acoperire pentru o eventuală întrerupere a negocierilor cu UE și FMI.

Orban a afirmat în mai multe rânduri că dacă Ungaria nu încheie un acord cu FMI-UE va putea rezista și singură, dar se va împrumuta mai scump.

Inter Media Group are, prin contract, sarcina de a transmite mesajul guvernului, întrucât executivul a fost atacat constant după ce o delegație FMI-UE a lăsat în iulie un document părții ungare, comentat puternic în presa locală.

„Asta este lista cerințelor FMI: creșterea vârstei de pensionare, reducerea pensiilor și a sprijinului acordat familiilor, majorarea taxei pe venitul personal, tăierea unor facilități pentru transport, diminuarea birocrației, introducerea unei taxe generale bazată pe valoarea reală, reducerea cheltuielilor municipalităților, renunțarea la taxa aplicată băncilor și transferuri către sectorul bancar”, afirmă premierul Orban, potrivit contractului.

Ulterior, au apărut în presă scrisori ale FMI și Comisiei Europene către Ungaria, dezvăluind că niciuna dintre cele două instituții nu a transmis astfel de cereri sau recomandări.

Contractul cu compania media notează că guvernul a transmis un răspuns la recomandările FMI-UE în septembrie, în care este prezentată poziția Ungariei. Conținutul a fost păstrat secret pentru a apăra „poziția de negociere” a guvernului, însă publicul a fost informat ce concesii ar fi dispus executivul să facă și ce respinge.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile