România are încă o imagine proastă în Marea Britanie, deși a început să fie îmbunătățită în ultimii ani de prințul Charles, a declarat agenției MEDIAFAX Gheorghe Mărginean, reprezentantul în România al Thomas Cook Neckermann, prezent la târgul de turism World Travel Market de la Londra.
Mărginean spune că în ultimii doi ani campania de promovare în Marea Britanie, care îl are ca personaj central pe moștenitorul coroanei britanice, a reușt să schimbe ușor imaginea României în Regatul Unit.
„România are o imagine proastă în Marea Britanie. Contează, însă, foarte mult că prințul Charles face parte din promovarea turistică a României pe piața britanică. Agenții de turism englezești deja propun pachete turistice tematice «Pe urmele lui Charles»”, a adăugat Mărginean.
Britanicii care vin în România sunt în general persoane cu vârsta de peste 60 de ani, cu venituri și studii medii, și regaliști înfocați, care vor să calce prin locurile în care a ajuns și prințul Charles.
Aceștia sunt turiști care nu vin în România pentru hoteluri luxoase, pentru sejururi la mare sau pentru drumeții în Carpați, ci pentru „natura neatinsă”, pe care o promovează moștenitorul coroanei britanice în filmul „Wild Carpathia”.
Gheorghe Mărginean spune că britanicii care cumpără astfel de pachete cheltuiesc până într-o mie de lire sterline pe sejur, bani în care intră biletul de avion, cazarea și masa în România.
Britanicii sunt pe locul 6 la capitolul turiști străini în România, după Germania, Italia, Franța, Ungaria și Israel.
Anul acesta, în primele nouă luni ale anului, au venit peste 71.000 de persoane din Marea Britanie, nivel similar celui din primele nouă luni ale anului trecut, potrivit datelor INS comunicate de Autoritatea Națională pentru Turism.
În 2012, destinațiile românești au fost vizitate de mai mult de 91.000 de turiști britanici, în creștere față de 2011, când au venit aproape 81.000 de persoane din Marea Britanie.
România participă în perioada 4-7 noiembrie la Târgul de Turism World Travel Market de la Londra, cel mai mare târg destinat specialiștilor din domeniu. Contrucția și amenajarea standului României au costat peste 220.000 de lire sterline, fără TVA.