Un avion Boeing 737, pensionat de Tarom, cu un pilot român la manșă, a fost la un pas de o catastrofă pe un aeroport din Senegal. În timpul decolării, jamba frontală a cedat, posibil din cauza unor obiecte, piese, resturi sau obstacole de pe pistă, sau unor defecțiuni tehnice. Pilotul Emil Dobrovolschi, fost coleg cu Cristian Budia, copilot în acest incident, a povestit pentru Digi 24 cum a fost posibilă evitarea dezastrului.
Avionul a luat foc, cel puțin 14 pasageri au fost răniți. Inclusiv Cristian Budia a fost nevoit să-și scape viața ieșind din cocpit pe o frânghie.
Un accident aviatic teribil a avut loc pe un aeeroport din Senegal. Un avion B737 ieșit a ieșit de pe pistă în timp ce efectua manevrele de decolare și-a luat foc. Cel puțin 14 pasageri, dintre oamenii aflați la bord, au avut nevoie de îngrijiri medicale. Avionul fusese pensionat de Tarom, iar copilotul, Cristian Budia era un veteran al companiei românești
Surse apropiate familiei ne-au confirmat cofițerul cursei, un român și el, a fost rănit după ce a fost nevoit să iasă pe geam cu ajutorul unei frânghii din dotarea cocpitului. De altfel, aeronava are legături sau ar avea legături cu România. Mai exact, avionul ar fi fost deținut în trecut de TAROM și pensionat în 2022 pentru că nu mai îndeplinea standardele impuse de Uniunea Europeană.
Copilotul român Cristian Budia, ci provine dintr-o familie de piloți de carieră. Tatăl, pilot militar, a avut o catapultare la activ dintr-un MIG 21. Lucrurile astea se întâmplă oricărei aeronave, sunt lucruri care se întâmplă.
Ei știu la aterizare pot să găsească pe pistă niște șuruburi sau să lovească niște componente rămase de lata aeronavă, explică Emil Dobrovolschi, fost coleg cu Cristian Budia, pentru Digi 24.