Scafandrul, în vârstă de 53 de ani, a început să respire cu dificultate, la o adâncime de 25 de metri de fundul mării, a declarat pentru presă un purtător de cuvânt al Pazei de Coastă.
El și-a pierdut cunoștința și a fost evacuat, dar a fost declarat mort la spital.
Aproximativ zece scafandri care participă la efortul de recuperare a cadavrelor din epava Sewol, la aproximativ 40 de metri adâncime, s-au confruntat cu accidente de decompresie.
Feribotul de 6.825 de tone s-a scufundat, în largul coastelor de sud, cu 476 de persoane la bord, inclusiv 325 de liceeni provenind de la aceeași instituție de învățământ, în apropiere de Seul.
Bilanțul era, marți, de 263 de morți, iar 39 de persoane erau date dispărute.
Președinta Park Geun-hye a prezentat scuze, din nou, marți, denunțând „comportamente iresponsabile” care au condus, în opinia sa, la accident.
„Ca președintă, a cărei misiune este protejarea vieților, nu știu cum să prezint condoleanțe familiilor devastate. Regret, sufletul îmi este îndurerat”, a declarat ea.
„Lăcomia după câștig a primat asupra regulilor, iar aceste comportamente iresponsabile au antrenat pierderea unor vieți prețioase”, a adăugat ea, promițând o „pedeapsă dură” celor vinonați.
Cei 15 membri ai echipajului au fost arestați și plasați în detenție, după ce au abandonat nava, în timp ce sute de pasageri erau prinși în capcană, la bord.
Procurorii însărcinați cu investigațiile au arestat, de asemenea, trei cadre de conducere din cadrul companiei Chonghaejin Marine Co, care urmează să răspundă pentru depășirea încărcăturii navei, care ar putea explica înclinarea bruscă și naufragiul.
Potrivit agenției de presă Yonhap, care citează anchetatori, Sewol avea doar 580 de tone de apă ca balast, reprezentând 40% din tonajul regulamentar, pentru a face loc mărfii.
Echilibrul feribotului a fost compromis și din cauză că au fost adăugate cabine, în mod ilegal, pe mai multe punți, în 2012.
Anchetatorii au stabilit că echipajul a așteptat 40 de minute, după ce a lansat un mesaj de salvare, pentru a-i avertiza pe pasageri cu privire la pericolul răsturnării navei.
De asemenea, potrivit cotidianului Hankyoreh Shinmun, procedurile privind controlul regulilor de securitate maritimă au fost insuficiente, în pofida naufragiului unui feribot supraîncărcat, în 1993, în care au murit 292 de persoane.