Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franța au crescut cu 6% în iulie, mai rapid decât piața
Dacia a înregistrat în iulie o creștere de 6,1% a înmatriculărilor de autoturisme noi în Franța, la 9.682 unități, în timp ce piața franceză a avansat ușor, cu 0,9%, la 150.248 unități, a anunțat, joi, Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piață a Dacia a urcat de la 6,13% în iulie anul trecut la 6,44% în acest an.
În primele șapte luni ale anului, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au crescut cu 8,6% raportat la perioada similară a anului trecut, la 54.610. Cota de piață a mărcii a avansat la 5,05%, de la 4,2% anul trecut. Piața franceză a scăzut la șapte luni cu 9,7%, la 1,08 milioane de unități.
Grupul francez Renault, din care face parte Dacia, a consemnat în iulie o creștere a înmatriculărilor cu 4,7%, la 34.850 unități, în timp în intervalul ianuarie-iulie se află în declin cu 6,5%. În primele șapte luni au fost înmatriculate în Franța 255.080 de autoturisme noi produse de grupul Renault. Cota de piață a grupului s-a situat la 23,19% în iulie și la 23,58% în primele șapte luni.
Înmatriculările liderului pieței franceze, grupul PSA Peugeot Citroen, au avansat cu 0,9% în iulie, la 46.973 unități, reprezentând o cotă de piață de peste 31%, în timp ce în ianuarie-iulie a avut un declin de 12,2%, la 322.629 unități. Cota de piață a Peugeot Citroen s-a situat la 29,83% în primele șapte luni.
Dacia Sandero ocupă pentru primele șapte luni poziția a șasea în topul celor mai bine vândute autoturisme din Franța, cu înmatriculări de 25.185 unități, reprezentând o cotă de piață de 2,3%.
În top 100 după vânzări se situează și Dacia Duster, pe locul 16, cu 16.341 unități, Dacia Lodgy, pe 34, cu 7.701 unități, și Dacia Dokker, pe 83, cu 3.684 unități.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare, înmatriculările Dacia au scăzut cu 4,7% în iulie, la 366 unități, în timp ce piața a urcat cu 2,7%, la 31.328 unități. În primele șapte luni, înmatriculările Dacia au scăzut cu 20%, la 2.348 unități, față de un declin al pieței de 7,7%, la 219.720 de unități.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.