Victimele au pierdut în total 23,9 milioane lire sterline în 2013, în creștere semnificativă de la 7 milioane lire sterline, prejudiciul din anul anterior, informează FFA (Financial Fraud Action).
58% dintre britanici au primit telefoane suspecte. Vara trecută, procentul era de 41%. Cea mai folosită înșelătorie implică un escroc instruit, care își păcălește victimele să creadă că au fost sunate de poliție, de o bancă sau o companie tehnologică.
Escrocii sugerează că persoana respectivă a fost victima unei înșelătorii și îi cer datele personale și financiare – cum ar fi codul PIN de la cardul bancar – pentru a „remedia situația”.
Consumatorii sunt sfătuiți să nu ofere informații străinilor. Experții spun că băncile și poliția nu solicită niciodată prin telefon detaliile personale bancare sau retragerea/ transferul de bani. Dacă un apel telefonic pare dubios, persoanele respective trebuie să raporteze frauda.
Autoritățile din Marea Britanie au lansat numeroase campanii publicitare pentru a-i avertiza pe cetățeni cu privire la înșelătoriile prin telefon. Toate băncile importante din această țară, ONG-urile, emitenții de carduri și poliția au semnat o declarație prin care vor să scoată în evidență pericolele înșelătoriilor prin telefon, informează BBC.