Data inaugurării a fost fixată acum zece luni de către premierul de la acea vreme, Matteo Renzi, acesta precizând că respectarea termenului de finalizare a lucrărilor reprezintă o chetiune de mândrie națională. Chiar și așa, unii au dubii că intrastructura este 100% gata, potrivit B1.
Agenția care gestionează rețeaua de autostrăzi din Italia (ANAS) se laudă că drumul e o adevărată bijuterie a ingineriei: cu o lungime de 443 de kilometri, acesta are 190 de tuneluri și 480 de poduri, viaducte și pasaje care traversează un relief muntos.
Autostrada, care traversează regiunea Calabria, trebuia terminată în 1972. Ea a fost deschisă traficului doi ani mai târziu, cu excepția unui kilometru, care a fost afectat de o alunecare de teren. Această secțiune a rămas închisă până în 2014. De asemenea, și alte porțiuni de drum au necesitat reparații în ultimii ani.
Totuși, jurnaliștii de la Corriere della Calabria au publicat un clip în care se poate vedea că încă mai sunt restricții de trafic. Asta ar însemna că autostrada încă mai are nevoie de lucrări.
O serie de sindicate sugerează că autostrada nu va fi finalizată în proporție de 100% înainte de 2018, însă un purtător de cuvânt de la ANAS insistă că autostrada este gata.