Ordinul se adresează în primul rând producătorilor locali – Toyota, Nissan, Mazda și Mitsubishi -, dar și grupului Volkswagen și tuturor companiilor auto europene, asiatice și americane care vând mașini cu propulsie diesel în Japonia.
Potrivit agenției Bloomberg, ministrul nipon al Transporturilor a îndemnat companiile auto să furnizeze răspunsuri până la sfârșitul acestei săptămâni.
Investigații similare au fost lansate și în alte țări, inclusiv în Marea Britanie, Franța și Coreea de Sud, notează cotidianul italian La Repubblica.
În contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen, teste realizate de Consiliul Internațional pentru un Transport Curat (ICCT) au relevat că mașini produse de Volvo, Renault și Hyundai riscă să nu treacă testele privind emisiile, scrie The Telegraph. Conform studiului, Volvo, Renault și Hyundai nu întrunesc limitele testelor de laborator existente acum în Uniunea Europeană. Rezultatele privind emisiile arată că Volvo ar depăși normele de 14,6 ori, Renault de 8,8 ori, iar Hyundai de 6,9 ori.
Cele trei companii susțin că respectă normele privind poluarea.
Acțiunile BMW au scăzut cu până la 9% după ce o revistă germană a relatat că SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe șosea.
Volkswagen va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat marți noul director general al grupului german, Matthias Muller.
Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut marți ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto. Volkswagen a anunțat că intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde. Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor și pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vândute în Germania, anunță Ministerul german al Transporturilor.