JWT India a concediat mai mulți angajați în urma seriei de reclame controversate, inclusiv cea care-l arată pe fostul premier italian Silvio Berlusconi cu un grup de femei legate în portbagajul unei mașini, relatează BBC News Online.
Reclamele nu au fost niciodată utilizate, ci au apărut doar pe website-ul companiei de publicitate. JWT, parte a celui mai mare trust de advertising WPP, a declarat că posterele au fost „de prost gust și contrare oricărui standard” promovat de companie.
Bobby Pawar, unul dintre directori, a fost constrâns să demisioneze, precum și Vijay Simha Vellankim director de creație al Blue Hive, o filială a WPP axată pe gestionarea contractului publicitar cu Ford.
Una dintre reclame îl arăta pe Berlusconi în scaunul șoferului, cu trei femei legate în portbagaj, cu sloganul: „Lasă-ți grijile în urmă cu portbagajul extra-large al noului Figo”.
Posterele au fost încărcate pe site la câteva zile după ce India a promulgat o serie legi stricte împotriva violului. Imaginile au provocat un val de controverse, fiind catalogate drept misogine.
Filiala indiană a Ford Motor Company și-a exprimat public scuzele la începutul săptămânii, iar JWT a criticat posterele declarând că „acestea nu au fost niciodată destinate publicării contra cost și nici nu trebuia să fi fost create, cu atât mai mult încărcate pe Internet. (…) Acesta a fost rezultatul unor indivizi care au acționat fără o supraveghere corespunzătoare, și acțiunile adecvate au fost luate în interiorul agenției unde aceștia lucrează, pentru a gestiona situația”, a declarat JWT.