KFC le prezintă scuze nemților după un anunț publicitar care evoca „Noaptea de Cristal”
„Ziua comemorării nopţii pogromului nazist – Răsfăţaţi-vă cu mai multă brânză fragedă cu pui crocant”. Aparent un anunț banal, dar care în Germania a provocat un scandal atât de mare, încât compania KFC a fost nevoită să le prezinte scuze clienților nemți.
Mesajul promoțional de mai sus fusese trimis de KFC tuturor clienților care și-au instalat aplicația pe telefoanele mobile. În Germania, Kristallnacht (Noaptea de Cristal) face referire la un pogrom organizat de nazişti în anul 1938.
Scuze de la KFC: „În urma unei erori în sistemul nostru…”
Gigantul american al puiului prăjit a trimis miercuri, 9 noiembrie, această notificare către utilizatorii aplicaţiei sale din Germania, atrăgându-şi o ploaie de critici. Ulterior, KFC a trimis un nou mesaj în care spune că a fost vorba de o greşeală de soft, scrie BBC.
„În urma unei erori în sistemul nostru, am trimis un mesaj incorect şi nepotrivit prin intermediul aplicaţiei noastre”, au explicat cei de la KFC. „Ne pare rău, ne vom revizui imediat procedurile interne pentru a ne asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla”, a anunţat gigantul american.
„Noaptea de Cristal” a fost un vast pogrom comis în Germania nazistă împotriva evreilor în noaptea de 8 spre 9 noiembrie 1938. Sute de sinagogi şi lăcaşuri de cult au fost incendiate şi mii de magazine deţinute de evrei au fost atacate de către SA şi SS naziste. În jur de 100 de persoane au fost ucise în „Noaptea de Cristal”.