Pe lângă limita de viteză, guvernul german intenționează să introducă taxe mai mari pentru vehiculele cu combustie clasică și subvenții pentru cele electrice, scrie Reuters.
Propunerile, deocamdată doar în stadiul de proiect, ar putea stârni nemulțumirea șoferilor germani, obișnuiți cu secțiunile de autostradă fără limită de viteză, unde chiar și cele mai rapide mașini pot fi testate în voie.
Germania ar putea fi amendată drastic de UE, dacă nu reduce emisiile poluante, care nu au scăzut în ultimii aproape 30 de ani și reprezintă o prioritate.
Guvernul se vede prins între nevoia de a proteja industria auto vitală a țării, lovită din plin de scandalurile privind emisiile poluante din ultimii ani (cazul Volkswagen) și necesitatea unor măsuri rapide în privința mediului înconjurător.
Proiectul prevede introducerea unei limite de viteză de 130 KM/H pe Autobahn și majorări ale taxelor la carburanți din anul 2023, renunțarea la reducerile de taxe în cazul motoarelor Diesel și subvenții pentru cei care vor să-și cumpere mașini electrice sau hibrid.
Platforma Națională pentru Viitorul Mobilității are termen până în luna martie să-și înainteze recomandările legislative, când guvernul vrea să înceapă scimbarea legislației privind protecția mediului în Germania.
Comitetul este conștient că multe din sugestii vor fi controversate. „Nu toate măsurile vor fi acceptate,” se arată în proiectul citat de Reuters. „Va fi nevoie de aptitudini diplomatice, înțelepciune politică și deschidere spre compromis, pentru a atinge obiectivele în privința schimbărilor climatice.”
foto: youtube.com