Lingourile de AUR, la mare căutare în una dintre cele mai „Hi-Tech” țări din lume. Se vând „ca pâinea caldă”. Prețurile încep de la 77 de euro bucata
Aurul este și probabil va rămâne cea mai sigură sursă de investiții din lume la ora actuală. Acest lucru face lingourile confecționate din metalul prețios să fie la mare căutare în mai toate colțurile planetei, însă fenomenul a luat amploare într-una dintre cele mai tehnologizate țări de pe glob.
Lingourile mici de aur sunt la mare căutare, fiind comercializate în magazine și automate în Coreea de Sud. Clienții au posibilitatea să achiziționeze aceste mini lingouri de aur cu greutăți variind între 0,1 grame și 1,87 grame.
Principala rețea de magazine de proximitate din Coreea de Sud, CU, a lansat o colaborare cu Korea Minting and Security Printing Corporation (KOMSCO) pentru a oferi lingouri de aur în magazinele lor începând din luna aprilie.
Prețurile pentru aceste lingouri sunt semnificative. De exemplu, un lingou de aur cu greutatea de 1,87 grame se vinde la prețul de 225.000 de woni (152,95 EUR), în timp ce un lingou de 0,5 grame poate fi achiziționat la 77.000 de woni (52,34 EUR).
Cererea a fost atât de mare încât lingourile de 1 gram s-au epuizat în doar două zile, la prețul de 113.000 de woni (76,82 EUR) fiecare, conform informațiilor locale.
Lingouri de aur țin locul felicitărilor
Aceste lingouri de aur vin cu diferite mesaje de felicitare și modele, potrivit ocaziei pentru care sunt achiziționate. Majoritatea clienților sunt tineri, cu vârste în jur de 30 de ani, care reprezintă peste 41% din vânzările totale de când lingourile au fost lansate pe piață.
Cererea de lingouri și monede din aur în Coreea de Sud a înregistrat o creștere semnificativă, cu 27% anual, atingând 5 tone în primul trimestru al acestui an, pe fondul creșterii prețurilor aurului, conform unui raport recent al Consiliului Mondial al Aurului (WGC). Acesta a fost cel mai puternic avans trimestrial în achizițiile de aur din Coreea de Sud în ultimii doi ani.
Lingouri de aur, direct de la automat
Alte lanțuri de magazine de proximitate, precum GS25 din Coreea de Sud, oferă, de asemenea, posibilitatea clienților de a achiziționa lingouri mici de aur din automate.
Interesul crescut pentru aur în rândul consumatorilor tineri este atribuit incertitudinii economice și deprecierii monedei locale, conform declarării lui Heng Koon How, șeful strategiei pentru piețe, economie globală și cercetare de piață la UOB, potrivit CNBC.
În context global, China conduce în ceea ce privește cererea de lingouri de aur din partea consumatorilor, depășind India în 2023 și devenind cel mai mare cumpărător de bijuterii din aur din lume.