Magazinele Apple au cele mai mari vânzări pe metru pătrat din Statele Unite, potrivit datelor companiei Retail Sails, care arată că cea mai eficientă utilizare a spațiului de retail este comercializarea de produse scumpe.
Producătorul iPhone și iPad a avut vânzări de 65.121 dolari pe metru pătrat (6.050 dolari pe picior pătrat) în perioada de 12 luni încheiată în iunie, devansând lanțul de magazine Tiffany, specializat în retailul de bijuterii, și Lululemon Athletica, companie care vinde îmbrăcăminte pentru yoga, conform CNBC.
Productivitatea rețelei de magazine Apple, în prezent la circa 390 de unități, a crescut puternic în ultimii ani, odată cu introducerea iPhone și iPad.
Unele magazine specializate în bunuri de lux au o productivitate extrem de ridicată, în timp ce marile grupuri de retail, care rulează volume mari de bunuri, se situează la un nivel mai redus, a declarat directorul general al companiei de imobiliare Savills, Gerry Mason.
Apple se află cu mult înaintea celorlate companii care completează primele locuri ale topului Retail Sails, potrivit CNBC. Productivitatea Apple a fost de două ori mai mare decât cea a Tiffany, cu vânzări de 32.460 dolari pe metru pătrat (3.017 dolari pe picior pătrat) în ultimele 12 luni de rezultate financiare. Lululemon, pe trei, a înregistrat vânzări de 20.800 de dolari (1.936 dolari pe picior pătrat).
Mai mult de jumătate din cei 72.000 de angajați cu normă întreagă ai Apple lucrau în magazinele companiei în septembrie. Potrivit Apple, venitul mediu pe magazin a avansat cu 19% anul trecut, la 51,5 milioane de dolari.