Consiliul de supraveghere al grupului Volkswagen (VW) a convenit vineri să suspende mai mulți angajați, până la clarificarea scandalului referitor la măsluirea rezultatelor testelor de poluare ale anumitor modele de automobile diesel, dar nu au precizat numele acestora.
Reuters a relatat joi că VW va concedia mai mulți directori importanți, în încercarea de limitare a scandalului.
Matthias Muller, directorul Porsche, a fost avansat vineri în funcția de director general al grupului Volkswagen, după demisia lui Martin Winterkorn pe fondul scandalului emisiilor.
Matthias Muller, în vârstă de 62 de ani, se afla la conducerea companiei Porsche din octombrie 2010. Muller a deținut mai multe funcții în conducerea VW: membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG, președinte al Consiliului executiv al Porsche AG și membru al Consiliului de administrație al Porsche Automobil Holding SE.
Mueller va avea rolul de a recâștiga încrederea clienților și autorităților de reglementare după ce VW a recunoscut că s-a folosit de un software pentru a face să pară că emisiile motoarelor diesel sunt mai mici decât în realitate. În cadrul reorganizării, Winfried Vahland ar putea prelua conducerea diviziei VW din Statele Unite, de la Michael Horn, a relatat revista Auto Bild citând persoane apropiate situației. În prezent, Vahland conduce divizia Skoda și anterior a răspuns de operațiunile grupului în China.
Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) acuză VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante.
Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut la rândul lor ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.
Volkswagen intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.