Prima pagină » Știri externe » Marea Britanie a publicat o parte din cererile bizare primite de ambasadele sale

Marea Britanie a publicat o parte din cererile bizare primite de ambasadele sale

Marea Britanie a publicat o parte din cererile bizare primite de ambasadele sale
Ministerul britanic de Externe a publicat joi o selecție de cereri bizare la care ambasadele Marii Britanii au fost nevoite să răspundă în ultimele 12 luni, ca de exemplu să facă un cocoș să tacă sau să ordone unui bărbat să slăbească, relatează AFP.

Un bărbat a solicitat personalului consular de la Roma să-i traducă o frază pe care dorea să o tatueze pe corp, iar altul a apelat la ambasada de la Stockholm pentru a verifica informațiile personale ale unei femei întâlnite pe Internet.

Diplomați britanici aflați în serviciu în diverse țări au fost solicitați în privința recomandării unui loc mai bun pentru a urmări transmisiunea unui meci de fotbal, iar alții au fost literalmente hărțuiți cu cereri privind obținerea de bilete pentru Jocurile Olimpice de la Londra, vara trecută.

O femeie și-a manifestat dorința ca ambasada de la Tel Aviv să-i ordone soțului său să-și revină în formă și să mănânce mai sănătos, pentru a reuși să aibă copii.

În Cambodgia, un cetățean, spitalizat după ce a fost rănit de o piatră aruncată de o maimuță, a solicitat ajutorul serviciilor din cadrul ambasadei pentru a încerca să obțină despăgubiri.

Consulatul de la Montreal a fost solicitat de către un bărbat care dorea să afle culoarea pașaportului britanic după ce a pariat în acest sens.

Pentru a face față numărului considerabil de cereri fără caracter administrativ primite de misiunile diplomatice britanice în sudul Europei, Ministerul de Externe a deschis, în februarie 2011, un centru de contact la Malaga, în sudul Spaniei.

În total, 39% din cele 131.211 solicitări primite de centru țineau de „aspecte ale vieții de zi cu zi”.

„O parte dintre cererile formulate de către cetățeni britanici, anul trecut, au fost cel puțin bizare”, a declarat Steve Jones, un oficial din cadrul centrului.

„O persoană ne-a contactat pentru a ne întreba dacă nu am putea să-i dăm denumirea ceasului pe care marinarii Royal Navy îl purtau între 1942 și 1955”, și-a amintit el.

„Este important ca oamenii să înțeleagă ceea ce putem și ceea ce nu putem face pentru a-i ajuta când sunt în străinătate”, a declarat Mark Simmons, secretarul de stat pentru Afaceri Consulare.

În fiecare an, „mii de cetățeni britanici care se confruntă cu dificultăți grave în lume” primesc ajutor din partea personalului diplomatic, a precizat el.

Autor

Citește și