Prăbușirea acestui model de aeronavă duminică, în Etiopia,la patru luni de la prăbușirea avionului Lion Air, tot un Boeing 737 MAX 8, a ridicat mai multe semne de întrebare privind siguranța avionului, relatează The Guardian.
Acțiunile companiei Boeing au scăzut cu 5% pe bursă, luni, după ce aproape 40% din flota mondială de aeronave 737 MAX 8 au rămas la sol. La o zi după accidentul aviatic din Etiopia, autoritatea aviației civile din SUA a dat asigurări că aeronava poate fi utilizată în continuare de companiile aeriene.
Însă marți, Australia și Singapore au anunțat că suspendă temporar folosirea modelului de avion, în timp ce așteaptă mai multe informații despre cauzele celor două incidente.
Printre companiile aeriene care nu mai folosesc deocamdată Boeingul 737 MAX 8 se numără: China Southern Airlines, Garuda Indonesia, Shandong Airlines, Thai Lion Air, SilkAir, Fiji Airways, Ethiopian Airlines, Cayman Airways și Comair.
GOL, una dintre cele mai mari companii aeriene din Brazilia, a suspendat temporar utilizarea a șapte aeronave, iar Aeromexico a ținut șase avioane la sol.
Compania Boeing a anunțat că va face un upgrade de software pentru toată flota de aeronave în următoarele săptămâni și că a lucrat la dezvoltarea unui software de control în timpul zborului pentru 737 MAX, menit să sporească siguranța aeronavei.