Proiectul, susținut de grupul activist SumOfUs, a obținut mai puțin de 8% din voturi la reuniunea anuală a companiei, grupul precizând la finalul întâlnirii că votul nu a fost surprinzător, iar compania a răspuns măsurii spunând că este „inutilă” și „redundantă”.
SumOfUs a presat gigantul din industria fast-food să pună renunțe la folosirea paielor de plastic, din cauza impactului asupra mediului și a vieții sălbatice pe care acestea îl au, grupul organizând o petiție online pe această temă, care a atras aproape 500.000 de semnături.
Propunerea, prezentată de un mic acționar și publicată într-o notă transmisă către reglementatorul pieței americane de capital (SEC) în aprilie, a susținut că McDonald’s s-ar putea confrunta cu o reacție a consumatorilor din motive de mediu.
Activiștii au cerut firmei să prezinte un raport privind eforturile de găsire a alternativelor pentru paietele din plastic și să evalueze riscurile comerciale asociate cu continuarea utilizării acestora.
„Sperăm că McDonald’s va continua să abordeze în mod serios această problemă și așteptăm cu nerăbdare să raporteze un calendar pentru instituirea acestor reforme importante”, a spus Sondhya Gupta, coordonator principal al ONG-ului SumOfUs.
La sfârșitul lunii martie, lanțul de restaurante McDonald`s a anunțat că va renunța la paiele din plastic în cele 1.300 de unități din Marea Britanie și că va începe să testeze paie din hârtie în mai multe locații începând cu luna mai.
CEO-ul McDonald`s în Marea Britanie, Paul Pomroy, a declarat pentru Sky News că „clienții ne-au spus că nu vor să mai primească paie de plastic și că ar trebui să le dăm doar atunci când ne cer ei, așa că noi am aplicat această idee”.
Peste 8,5 miliarde de paie de plastic de unică folosință sunt utilizate în Marea Britanie în fiecare an.