Mecanicul trenului deraiat în Spania „nu înțelege” ceea ce s-a întâmplat. „Sincer, vă spun că nu sunt atât de nebun să nu fi frânat”
Mecanicul trenului deraiat pe 24 iulie la Santiago de Compostela a declarat că „nu înțelege” de ce nu a putut să frâneze la timp, pentru a împiedica producerea catastrofei soldate cu 79 de morți, potrivit unui fragment al declarației date judecătorului, publicat de El Pais, relatează AFP.
„Sincer, vă spun cu nu știu, nu sunt atât de nebun să nu fi frânat”, a declarat Francisco José Garzon Amo în cursul audierii sale de către judecătorul Luis Alaez, duminică.
„Ați activat frâna la un moment dat?”, l-a întrebat, imediat, judecătorul.
„Când era deja inevitabil”, răspunde mecanicul, potrivit acestui fragment. „Înainte ca trenul să se răstoarne, am activat totul, dar văd că nu, nu, nu trece”, adaugă el.
„Nu am avut timp pentru nimic”. „Nu înțeleg, în continuare”, răspunde el când judecătorul îl întreabă de ce nu a redus viteza trenului mai devreme.
Primele informații oferite marți de „cutiile negre” ale trenului au dezvăluit că acesta mergea cu 192 de kilometri pe oră, cu câțiva kilometri înainte de locul accidentului, după care a frânat și a deraiat la o viteză de 153 de kilometri pe oră, într-un viraj în care viteza este limitată la 80 de kilometri pe oră, la o distanță de aproximativ patru kilometri de Santiago de Compostela.
Înregistrarea audio din cutiile negre a dezvăluit, de asemenea, că mecanicul vorbea la telefon, în momentul accidentului, cu un angajat al companiei căilor ferate spaniole – Renfe -, care l-a sunat „pentru a-i spune drumul pe care trebuia să îl urmeze trenul ajungând la El Ferrol”, capătul său de linie, după Santiago de Compostela, a anunțat tribunalul din Galicia.
În acel moment, „se pară că mecanicul consulta un plan sau un document similar de hârtie”, potrivit tribunalului.
Francisco José Garzon Amo, un feroviar experimentat, în vârstă de 52 de ani, a fost inculpat pentru „79 de fapte de omucidere prin imprudență” și eliberat sub control judiciar.