Mecanicul trenului deraiat în Spania și-a alertat superiorii în legătură cu securitatea tronsonului pe care s-a produs accidentul soldat cu 79 de morți
Mecanicul trenului care a deraiat la Santiago de Compostela, un accident soldat cu 79 de morți, și-a alertat superiorii în legătură cu o insuficiență în domeniul securității pe tronsonul pe care s-a produs accidentul, a declarat marți un purtător de cuvânt sindical, relatează AFP.
Cutiile negre ale trenului au dezvăluit marți că trenul circula cu o viteză de 153 de kilometri pe oră în momentul producerii accidentului, pe 24 iulie, pe un tronson pe care există o limită de viteză de 80 de kilometri pe oră, confirmând ipoteza unei viteze excesive avansate imediat după accident.
Cu câțiva kilometri înainte, trenul rula cu 192 de kilometri pe oră, după care „o frână a fost activată”, a anunțat un tribunal din Galicia.
Accidentul a avut loc pe o linie de mare viteză care nu a fost echipată, pe acest tronson cu viteză redusă, cu un sistem de frânare automată.
„El-însuși a spus că este incredibil faptul că nu este controlată viteza în acest loc, că nu se poate trece de la 200 de kilometri pe oră la 80 de kilometri pe oră în mod direct, fără vreo supervizare a vreunui sistem de securitate”, a declarat pentru AFP Rafael Rico, un purtător de cuvânt al sindicatului mecanicilor de tren Semaf în Galicia.
„Agenții știu, iar el-însuși i-a spus acest lucru superiorului său, că nu era posibil să accepți acest lucru. El ne-a spus acest lucru în ziua de după accident, când era la spital. A spus că este un loc în care toată lumea știa că era dificil să circuli”, a adăugat Rico.
Mecanicul Francisco José Garzon Amo, în vârstă de 52 de ani, a fost inculpat duminică pentru „79 de fapte de omucidere prin imprudență” și a fost eliberat sub control judiciar.
În fața judecătorului, el a recunoscut, potrivit presei, că a avut un moment de neatenție și că nu a reușit să frâneze, fără să poată explica de ce.
Înregistrarea efectuată de cutiile negre a dezvăluit că în momentul accidentului acesta vorbea la telefon „cu un angajat Renfe”, compania căilor ferate spaniole, „care părea să fie un mecanic”, și că el consulta, la momentul respectiv, un plan, potrivit tribunalului.