Ministrul moldovean al Transporturilor anunță că va cere despăgubiri unei firme românești
Ministrul moldovean al Transporturilor Vasile Botnari a declarat că va cere despăgubiri firmei românești care a moderinzat trenuri moldovenești, în contextul în care trei dintre cele patru garnituri se află în continuare în depou, iar CFM suportă pierderi zilnice, relatează ProTV Chișinău.
Potrivit postului, motoarele s-au defectat, iar vopseaua s-a „cojit” deja, în contextul în care modernizarea celor patru trenuri a costat opt milioane de lei moldovenești (aproximativ 492.500 de euro), un proiect din timpul mandatului de ministru al Transporturilor al liberalului Anatol Salaru. Acesta nu a putut să fie contactat, precizează postul.
După ce ProTV Chișinău a difuzat un reportaj despre trenurile modernizate în România care stau în depouri, ministrul Transporturilor a efectuat o „inspecție” la Căile Ferate.
Botnari s-a declarat foarte nemulțumit de faptul că trei dintre cele patru trenuri modernizate sunt defecte. El și-a exprimat nemulțumirea față de faptul că vopseaua de pe trenuri „s-a șters deja”, după un an de la „renovare”. În plus, garniturile nu consumă mai puțin, așa cum s-a anunțat inițial.
Potrivit postului, nici mecanicii nu sunt „încântați” de trenurile modernizate.
Trenurile au fost modernizate la o uzină în Pașcani. Reprezentanții acesteia afirmă că vor remedia defecțiunile.
Primul tren modernizat se află și el în depou, de aproximativ două luni. După ce s-a defectat de mai multe ori, specialiștii nu pot spune ce problemă are, potrivit televiziunii, care adaugă că una dintre cele trei garnituri a fost reparată deja și este pregătită să fie pusă în circulație sâmbătă.
Până în prezent, pierderile nu au fost estimate, însă unii oficiali afirmă că acestea vor fi prezentate uzinei producătoare.
Al cincilea tren modernizat urmează să ajungă la Chișinău până la începutul lui septembrie. Valoarea contractului privind moderinzarea celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.