Motivul pentru care Apple a pierdut marca iPhone în Brazilia
Apple va pierde marca iPhone în Brazilia, după ce dreptul grupului american asupra brandului a fost contestat de o companie locală care a înregistrat denumirea încă din 2000, iar în luna decembrie a anului trecut a lansat o gamă de telefoane Android sub numele „iphone”.
Compania braziliană IGB Electronics urmează să obțină o decizie favorabilă din partea autorităților de reglementare a drepturilor de autor, a declarat o sursă apropiată situației pentru Reuters, scrie portalul Tech Crunch.
Decizia autorității de reglementare va fi anunțată la 13 februarie, dată după care Apple o va putea contesta.
IGB Electronics deține drepturile asupra mărcii din 2000, cu mult înainte ca Apple să înceapă să folosească termenul, însă linia de telefoane Android cu numele „iphone” a fost lansată abia la sfârșitul anului trecut.
Telefonul „iphone” se vinde cu 599 de reali (302 dolari). Compania a arătat, înainte de apariția informației că va avea parte de o decizie favorabilă, că este dispusă să discute vânzarea drepturilor asupra mărcii către Apple.
IGB ar putea viza un rezultat similar cazului din China în care compania chineză Proview a vândut, după o dispută în instanță, drepturile asupra mărcii iPad pe piața locală pentru 60 de milioane de dolari.
Brazilia este una dintre piețele importante de creștere pentru iPhone. Directorul general al Apple, Tim Cook, a declarat anul trecut că vede „o oportunitate uriașă” în Brazilia, țară care în multe privințe are o economie similară celei a Chinei.