Motivul pentru care Google și-ar putea modifica pagina de căutare
Google propune modificarea paginii sale de căutare, astfel încât serviciile sale proprii să fie diferențiate de cele ale companiilor concurente, timp de cinci ani, pentru închiderea unei investigații antitrust a Comisiei Europene, transmite Bloomberg.
Proprietarul celui mai utilizat motor de căutare din lume a propus să diferențieze serviciile proprii de căutare de alte linkuri nou create, către trei servicii de căutare concurente, plasate vizibil, potrivit unui comunicat al CE.
Google va oferi tuturor site-urilor posibilitatea de a nu permite includerea conținutului lor în serviciile sale specializate, asigurând în același timp că decizia nu va afecta poziția acestor site-uri în rezultatele motorului său general de căutare.
Site-urile specializare de căutare concentrate pe căutarea de produse sau pe interogări cu caracter local vor putea să marcheze anumite categorii de informații astfel încât acestea să nu fie înregistrate sau folosite de Google.
Publisherii de ziare vor avea la dispoziție un mecanism prin care vor controla pagină cu pagină afișarea conținutului lor pe Google News.
Google nu va mai include în acordurile cu publisherii vreo obligație scrisă sau nescrisă de a colabora exclusiv cu Google în domeniul publicității prin serviciile de căutare online. În plus, companiile de publicitate nu vor mai fi împiedicate prin contract să efectueze campanii de promovare pe platforme concurente.
Comisarul pentru Concurență Joaquin Almunia a încercat să ajungă la un acord cu Google pentru închiderea anchetei fără să impună amenzi, în timp ce companii precum Microsoft și TripAdvisor au exercitat presiuni asupra autorităților de reglementare pentru a obliga Google să își modifice practicile de afaceri.
Companiile concurente și utilizatorii vor avea la dispoziție o lună să analizeze schimbările propuse de Google.
Almunia a declarat că un acord cu Google ar putea fi încheiat după vacanța de vară, dacă oferta companiei va fi considerată acceptabilă.