Prima pagină » Știri externe » Motivul pentru care Turcia a oprit o privatizare de aproape 6 miliarde de euro

Motivul pentru care Turcia a oprit o privatizare de aproape 6 miliarde de euro

Motivul pentru care Turcia a oprit o privatizare de aproape 6 miliarde de euro
Guvernul de la Ankara a renunțat la un plan de privatizare de 5,7 miliarde de dolari, a doua ca valoare din istoria Turciei, ca urmare a nemulțumirii premierului, Recep Tayyip Erdogan, că licitația nu a adus suficienți bani, potrivit Financial Times.

KocHolding, cea mai mare corporație din Turcia, și compania UEM, deținută de fondul suveran pentru investiții din Malaezia, au câștigat împreună o licitație pentru dreptul de a opera pe 25 de ani cele mai utilizate autostrăzi și poduri din Turcia.

Câștigarea licitației de către Koc-UEM, în decembrie, a venit după ce în mai multe rânduri investitorii nu au reușit să facă rost de fondurile pe care le-au promis. Rolul UEM este de asemenea important, pentru că Turcia încearcă să atragă mai multe investiții din Asia, mai ales în infrastructură.

Erdogan a criticat în acest weeekend licitația pentru că nu a generat suficienți bani.

„Așteptăm mult mai mult. Am putea derula o ofertă publică inițială”, a spus Erdogan, afirmând că statul ar putea, de asemenea, diviza pachetul, care include 1.975 de kilometri de autostradă cu taxă și cele două poduri peste Bosfor.

Ministerul de Finanțe a anunțat, formal, decizia la sfârșitul săptămânii, invocând o decizie luată de Înaltul Consiliu pentru Privatizare, organism condus de premier.

Koc Holding și UEM, fiecare cu câte 40% din consorțiul care a câștigat licitația, nu au comentat, la fel și compania de investiții Gozde, care controlează restul de 20%.

Anularea licitației vine într-un moment destul de sensibil, întrucât Turcia intenționează să scoată la licitație în mai construcția și operarea unui aeroport în Istanbul, care ar trebui să fie printre cele mai mari din lume, precum și alte proiecte ambițioase.

Bancherii estimează că Turcia are nevoie în următoarele decenii de investiții de sute de miliarde de dolari în drumuri, porturi și aeroporturi, sectorul energetic și altele.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin, anunț în fața a sute de jurnaliști despre negocierile pentru pace
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei