Motivul pentru care un indian a dechis un magazin de haine numit „Hitler”
Un afacerist indian și-a deschis un magazin de haine numit „Hitler” și, în ciuda scandalului de antisemitism pe care l-a provocat, refuză să schimbe denumirea buticului dacă nu i se vor acoperi costurile de rebranduire, relatează Yahoo! News. Ba mai mult, bărbatul spune că nu știa cine era Hitler, în momentul în care a ales numele.
Rajesh Shah a deschis magazinul în urmă cu zece zile, în orașul indian Ahmedabad. În numele „Hitler”, care este foarte vizibil pe fațada magazinului, punctul de pe „i” a fost înlocuit cu o svastică. Comunitatea de evrei din India a criticat această acțiune încă din ziua lansării și a cerut schimbarea denumirii magazinului.
Scuza lui Shah a fost că el nu știa cine a fost și ce a făcut Hitler, numele buticului fiind dat în amintirea bunicului său, care avea această poreclă. Cu toate acestea, proprietarul este dispus să schimbe denumirea, dar numai dacă îi sunt acoperite toate costurile. Potrivit sursei citate, este vorba despre cheltuieli de aproape 2.200 de euro (150.000 de rupii), care includ schimbarea cărților de vizită, logo-ul, bannerul publicitar și brand-ul propriu-zis.
Un scriitor evreu l-a apărat pe proprietarul controversatului magazin și a explicat că, în India, termenul „Hitler” este folosit pentru a descrie persoanele autocrate.
Nu este pentru prima dată când India se confruntă cu un astfel de incident, în urmă cu șase ani fiind inaugurat un restaurant cu numele „Hitler`s Cross”. La vremea respectivă, proprietarul localului a spus că numele „Hitler” i s-a părut atractiv, însă, la scurt timp, l-a schimbat ca urmare a protestelor evreilor din India.