Familia regală britanică a lansat o serie de produse speciale pentru bebeluși ce marchează nașterea în iulie a copilului prințului William și al soției sale Kate, relatează Reuters.
Botoșeii sau pijamalele care imită modelul uniformelor gărzilor regale sunt disponibile în magazinele Royal Collection Trust, care utilizează profiturile obținute pentru întreținerea palatelor regale.
În acest context, specialiștii apreciază că nașterea „copilului regal” ar putea da un impuls de peste 240 de milioane de lire sterline (aproximativ 380 de milioane de dolari) economiei britanice.
„Aceasta este o veste bună și nu există minusuri”, a explicat Joshua Bamfield, directorul Centre for Retail Research (CRR). „Odată cu nașterea copilului regal în luna iulie, oamenii vor avea timp să se implice și aceasta înseamnă cheltuieli suplimentare. Există un interes semnificativ și pentru Atlantic, așa că ne așteptăm la vânzări bune de suveniruri”, a adăugat acesta.
Potrivit lui Bamfield, pentru a sărbători venirea pe lume a fiului sau a fiicei lui William și Kate, 4,8 milioane de persoane vor cheltui 62 de milioane de lire sterline pentru băuturi alcoolice. În plus, alte 156 de milioane de lire sterline vor fi plătite în schimbul obiectelor diverse, precum porțelanuri, jucării, cărții sau DVD-uri.
Pe lângă toate acestea, vânzarea produselor pentru bebeluși va cunoaște o creștere semnificativă, pe măsură ce noii părinți vor încerca să copieze „moda” lansată de viitorul mornarh.
De altfel, „Efectul Kate” este deja cunoscut, în condițiile în care tinerele din întreaga lume încearcă să copieze stilul vestimentar al Ducesei.