Nașterea noului membru al familiei regale britanice poate aduce economiei 80 de milioane de lire
Vestea este anunțată în mod tradițional printr-un afiș în exteriorul Palatului Buckingham, dar la nașterea prințului George informația a fost difuzată și pe Twitter.
Presa nu este singura care se concentrează pe nașterea celui de-al doilea copil al familiei prințului William, ci și retailerii care doresc să profite de eveniment pentru creșterea vânzărilor, potrivit CNBC.
La casele de pariuri este preferată venirea pe lume a unei fete, iar un expert în retail a spus că sexul copilului va fi crucial pentru mărimea efectului pozitiv asupra economiei britanice.
Joshua Bamfield, director al Centrului pentru Cercetări în Retail din Marea Britanie, anticipează că bebelușul regal va aduce pe termen scurt economiei circa 80 de milioane de lire sterline.
„Cred că va fi un impact imediat de aproximativ 80 de milioane de lire la nașterea copilului, cu 20-35 milioane de lire cheltuite pentru suveniruri”, a spus Bamfield, el considerând însă că entuziasmul nu va atinge nivelul de la nașterea prințului George, în iulie 2013.
„Dacă vremea va fi bună, atunci ne putem aștepta la mai mulți bani cheltuiți pe mâncare și băutură, pentru că oamenii vor merge la iarbă verde”, a adăugat el.
Totuși, dacă nou-născutul va fi fată, atunci efectul pozitiv în economie va fi destul de mare, urmând să profite în mod special industriile de retail și modă.
„Dacă va fi fată, vă puteți imagina cum îi va fi urmărită imaginea, pentru a vedea ce poartă, în ce mărci o vor îmbrăca Kate și William. Și atunci când va crește va primi multă atenție din partea presei, în privința modei”, a explicat analistul.
Faptul nu este nou, fiecare ținută a ducesei de Cambridge fiind analizată în amănunt de presa mondială. Kate și-a dat sprijinul designerilor britanici, devenind un fel de ambasador al industriei naționale de modă, ceea ce a creat așa-numitul „Kate effect”.
La nașterea prințului George, retailerii au inundat piața cu mesaje pe Twitter, încercând să atragă atenția asupra brandurilor lor.
Potrivit Centrului pentru Cercetări în Retail, primul născut al cuplului regal a mărit vânzările retailerilor cu 247 de milioane de lire.
Bryan Roberts, director al companiei de cercetare a pieței Kantar Retail, consideră că deși au avut loc creșteri ale vânzărilor de retail în urma nașterii prințului George, de această dată impactul ar putea fi modest.
„După nașterea lui George, am văzut mulți retaileri încercând să profite comercial, dar nu cred că efectul va fi la fel de mare de această dată”, anticipează Roberts.
El a adăugat că, de fapt, majoritatea britanicilor au multe alte griji, decât nașterea unui nou membru al familiei regale.