Nestle recunoaște că produsele sale nu sunt sănătoase. Tu știi cât zahăr conține o singură porție de Nesquik?
Nestle este în mijlocul unui scandal de proporții după ce un document intern a fost făcut public de cotidianul Financial Times. Cel mai mare producător mondial de alimente recunoaşte că peste 60% din băuturile şi produsele sale alimentare nu sunt sănătoase. Conform prezentării în cauză, care a circulat între directorii gigantului Nestle la începutul anului, grupul elvețian admite că „unele din categoriile şi produsele noastre nu vor fi niciodată sănătoase”.
FT scrie că doar 37% dintre băuturile şi produsele alimentare de tip mainstream ale grupului Nestle au obţinut un rating de 3,5 stele, conform noului sistem de clasificare a alimentelor sănătoase. Acest sistem clasifică alimentele pe o scară de până la cinci stele.
De la băuturi la dulciuri, produsele Nestle sunt nesănătoase
În portofoliul Nestle regăsim napolitanele KitKats, supele Maggi şi cafeaua Nescafe. Compania descrie pragul de 3,5 stele drept „definiţia standard a produselor sănătoase”. Însă, în portofoliul general de băuturi şi produse alimentare al grupului elveţian, aproximativ 70% din produsele alimentare ale Nestle nu îndeplinesc standardul, alături de 96% din băuturi şi 99% dintre dulciurile şi mărcile de îngheţată Nestle.
„Am reuşit să ne îmbunătăţim în mod semnificativ produsele… dar portofoliul nostru nu îndeplineşte în continuare definiţiile externe ale sănătăţii într-un mediu în care presiunile de reglementare şi solicitările consumatorilor cresc exploziv”, se arată în documentul intern obținut de Financial Times. Directorul general al companiei Nestle, Mark Schneider, a recunoscut dorinţa consumatorilor pentru o dietă sănătoasă, dar a respins acuzaţiile că alimentele procesate vândute de Nestle ar fi nesănătoase.
- Băutura cu gust de portocale San Pellegrino a obținut ratingul „E”, cel mai slab calificativ (potrivit sistemului de notare Nutri-Score), cu 7,1 grame de zahăr la 100 de mililitri;
- Nesquik cu aromă de căpşuni conține 14 grame de zahăr la o singură porţie, alături de mici cantităţi de colorant şi arome, asta deşi produsul este descris drept „micul dejun perfect pentru copii”.
Nestle, prezentă în 189 de țări, printre care și România
Într-un drept la replică, Nestle susţine că „lucrează la un proiect valabil la nivelul întregii companii pentru a-şi revizui strategia în domeniul nutriţiei şi sănătăţii. Analizăm întregul nostru portofoliu pentru a ne asigura că produsele noastre ajută la îndeplinirea nevoilor nutriţionale ale oamenilor”.
Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, prezentă în 189 de ţări, inclusiv România. Gigantul elvețian oferă un portofoliu larg de produse şi servicii pentru oameni şi animale de companie, pentru tot parcursul vieţii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ produse precum Nescafe, Nespresso, Maggi şi Nido.