New York Times Co. își reorganizează personalul în grupuri specifice

Publicat: 17 03. 2013, 18:14
Actualizat: 31 03. 2019, 18:10

New York Times Co. își reorganizează personalul în trei grupuri specifice, online, print și publicitate, în efortul de a promova operațiunile digitale și de a crește rentabilitatea, potrivit unui document intern remis angajaților, citat de bloomberg.com.

Modificările în ceea ce privește personalul vor elimina și bariera dintre New York Times Media Group și operațiunile corporate ale companiei.

Procesul de reorganizare este prevăzut să fie pus în aplicare la sfârșitul lunii martie, se arată în documentul semnat de președintele companiei, Arthur Sulzberger.

New York Times Co. trece în această perioadă printr-o serie de modificări majore, în efortul de a se adapta la nevoile create de consumul presei pe internet, în defavoarea lecturării publicațiilor tipărite.

Luna trecută, publisherul a anunțat că va vinde publicația The Boston Globe, precum și o serie de alte active, inclusiv din filiala sa New England Media Group. În afară de publicația The Boston Globe, site-ul său de internet și compania de marketing GlobeDirect, filiala New England Media Group deține site-urile Boston.com și Telegram.com, Worcester Telegram & Gazette, precum și o participație de 49% la Metro Boston.

„Planul nostru de a vinde New England Media Group demonstrează angajamentul nostru în a ne concentra strategia și investițiile pe marca New York Times”, spunea, la momentul anunțului, directorul general al grupului, Mark Thompson.

Potrivit Wall Street Journal, care citează surse apropiate dosarului, grupul media ar fi primit o ofertă de peste 100 de milioane de dolari pentru The Boston Globe.

De asemenea, în ultimele 18 luni, New York Times Co. a vândut site-ul de informații About.com și o filială de ziare regională.

Totodată, grupul de presă american a anunțat, la sfârșitul lunii februarie, că publicația sa International Herald Tribune – un ziar dedicat americanilor din străinătate – va fi redenumită International New York Times. Compania de media speră ca prin această schimbare să-și crească audiența. Modificarea de nume va fi asociată dezvoltării serviciilor pe internet și mobile, pentru a obține „o versiune internațională pe platforme multiple a New York Times, care va fi concepută și editată în mod specific pentru publicul internațional”, arată grupul de media, care promite că va oferi mai multe detalii în viitorul apropiat.

The New York Times Company este o companie internațională de media, care în 2011 a înregistrat venituri de 2,3 miliarde de dolari. Compania deține, printre altele, titulurile The New York Times, the International Herald Tribune, The Boston Globe, NYTimes.com, BostonGlobe.com, Boston.com.

Președintele The New York Times Company este Arthur Ochs Sulzberger Jr., a cărui familie deține controlul publicației The New York Times din 1896.