Noi detalii în cazul Volkswagen. Comisia Europeană știa din 2011 că grupul german manipula emisiile, dar a ascuns situația
Comisia Europeană cunoștea din anul 2011 că grupul auto german Volkswagen manipula emisiile poluante, dar a ascuns situația, afirmă Mary Nichols, directorul Autorității californiene pentru mediu, precizând că situația a fost dezvăluită de oficiali UE unei organizații ecologice, care a alertat autoritățile din SUA.
Comisia Europeană știa din anul 2011 că existau suspiciuni privind valorile emisiilor poluante ale motoarelor grupului auto Volkswagen, dezvăluie, într-un interviu acordat revistei germane WirtschaftsWoche, Mary Nichols, șeful Autorității californiene pentru mediu (CARB). Potrivit oficialului american, comisarul UE pentru Industrie de la acea vreme, italianul Antonio Tajani, a fost printre primii oficiali europeni informați despre situație.
„Frustrați că la nivelul Comisiei Europene nu s-a luat nicio măsură, oficiali europeni au semnalat problemele organizației ecologice Consiliul Internațional pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation – ICCT), care a alertat autoritățile americane”, precizează Mary Nichols, conform postului francez TF1.
Potrivit oficialului american, suspiciuni privind emisiile poluante există și asupra altor producători auto, în afară de Volkswagen.
Ca reacție, Organizația Consiliul Internațional pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation – ICCT), aflată la originea dezvăluirilor privind Volkswagen, a comunicat vineri seară că nu a fost informată de oficiali europeni despre acest caz.
„Dacă informațiile se confirmă, acest lucru înseamnă că fostul comisar european pentru Industrie, Antonio Tajani, și actualul titular al portofoliului, Elzbieta Bienkowska, au ascuns faptele și au mințit cu bună știință Parlamentul European”, au reacționat eurodeputații ecologiști Yannick Jadot și Karima Delli.
Volkswagen a anunțat la sfârșitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen și Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit anchetei inițiale a autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate și la alte mărci ale grupului VW.
Autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) a anunțat miercuri că va verifica emisiile a 50 de modele de mașini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia, în cadrul anchetei declanșate după dezvăluirile despre softul folosit de grupul auto Volkswagen. Autoritatea germană pentru Transport Rutier (KBA) va efectua teste de emisii în cazul a 50 de modele de mașini, de la 23 de producători auto, existând suspiciuni că nivelul declarat al noxelor este depășit. „Verificările au fost declanșate după ce grupul auto Volkswagen a recunoscut manipularea testelor de emisii, dar și după ce părți terțe au indicat emisii poluante anormale”, precizează KBA.
Potrivit Autorității germane pentru Transport Rutier, vor fi verificate modele diesel Dacia, Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus și C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) și Volvo (V60).