La începutul lunii, un scurt pasaj video de la o sursă necunoscută a fost lansat și arată localizarea sistemului Buk chiar lângă regiunea controlată de separatiști a Donetskului, exact în data de 17 iulie 2014 când aeronava Malaysia Airlines a fost doborâtă.
Bazându-se pe acestă nouă informație, AllSource Analysis, furnizourul de imagini din satelit al Stratfor, a reușit să localizeze imaginile care confirmă existența sistemului de rachete sol-aer, în apropierea zonei în care avionul s-a prăbușit. Imaginile arată că sistemul de apărare aeriană era montat pe un transportor care se deplasa prin orașul Makiivka din regiunea Donetsk.
Aceste imagini au fost surprinse cu aproximativ cinci ore înainte ca zborul MH17 să fie doborât de la o distanță de aproximativ 40 de kilometri depărtare, din apropiere de orașul Snizhne.
Această nouă dovadă se alătură celor deja existente care au stabilit ruta sistemului Buk din și către Snizhne. Combinate, toate aceste dovezi arată că sistemul a fost pus în mișcare de la granița rusească pe 15 iulie 2014 și s-a întors din estul Ucrainei în după amiaza zilei de 17 iulie 2014, cu câteva ore înainte ca zborul MH17 să fie doborât.
Aceste noi imagini obținute de Stratfor nu dovedesc că acest sistem Buk a fost cel din care s-a lansat racheta care a doborât avionul. Cu toate acestea, analizele făcute pe materialele care pot fi accesate, par să încline balanța către această teorie.
Dovezile existente care arată că un sistem deținut fie de separatiști, fie de ruși, a fost prezent în ziua tragediei în zona respectivă, combinate cu rezultatele oficiale ale anchetei făcute pe rămășițele aeronavei, fac dificilă învinuirea unei tabere sau alteia. Totuși, această situație trebuie să atragă atenția asupra pericolelor la care ne expune înmulțirea acestui tip de arme, cum sunt și sistemele de rachete sol-aer.