„Între 09.30.52 și 09.30.55 putem vedea că datele pilotului automat au fost schimbate de la 11.500 de metri la 30 de metri”, afirmă joi FlightRadar24, care urmărește traficul aerian.
„După nouă secunde, avionul a început să coboare, pilotul automat fiind probabil setat pe modul de coborâre”, a precizat organizația.
Zborul 4U9525 a plecat de la Barcelona în jurul orei 10.00 (11.00 GMT), marți, și a dispărut de pe radar după aproximativ o oră, zdrobindu-se la impactul cu munții la circa 165 de kilometri nord-est de orașul sudic francez Marsilia. Accidentul a provocat moartea tuturor persoanelor aflate la bord.
Datele tranponderului au confirmat anunțul de joi al autorităților franceze potrivit căruia copilotul Andreas Lubitz a început manual procedura de coborâre în momentul în care a rămas singur în carlingă și nu a răspuns atunci când căpitanul și echipajul au bătut în ușa încuiată.
Datele FlightRadar24 au fost obținute din răspunsurile automate de ale transponderului la solicitările radarului.
Dezvăluirile determină autoritățile aviatice să revizuiască procedurile de securitate, care până în prezent s-au concentrat pe scenarii precum menținerea în afara carlingii a unor posibili intruși, mai degrabă decât pentru a contracara problemele de la panoul de navigație.
Noua Zeelandă a declarat că își va schimba normele pentru a cere prezența a doi membri ai echipajului în carlingă în orice moment, a relatat Stuff.co.nz.
Noile reguli vor „diminua orice risc în cazul în care unul dintre piloți ar fi în incapacitatea de a opera aeronava”, a declarat șeful operațiunilor de zbor și ofițerul de securitate David Morgan.
„Dacă unul dintre cei doi piloți care operează zborul are nevoie să plece din carlingă pentru o scurtă perioadă de timp, un membru al echipajului va trebui să intre în carlingă în locul lui”.
Autoritățile canadiene au făcut aceeași mișcare, precum și companii din Marea Britanie, Norvegia și Islanda, la nivel individual.
În Australia, premierul Tony Abbott a declarat că procedurile de siguranță sunt revizuite, așa cum se întâmplă după orice incident aviatic major. În prezent, companiilor din Australia nu li se cere să aibă două persoane în carlingă în orice moment.
Directorul executiv al Germanwings, Thomas Winkelmann, a declarat că el nu este pe deplin convins că noile reguli vor fi de ajutor.
„Întrebarea pe care mi-o adresez este dacă, în cazul în care cineva vrea să comită un act criminal, este posibil să fie împiedicat prin prezența unei însoțitoare de zbor, spre exemplu, în carlingă”, a declarat el, joi, pentr ZDF.
La bordul avionului Germanwings prăbușit se aflau 150 de persoane, inclusiv 75 de germani, 50 de spanioli și peste zece persoane de alte naționalități.