Noi informații în cazul zborului Malaysia Airlines, dispărut misterios cu 239 de pasageri la bord

Publicat: 22 05. 2014, 13:42
Actualizat: 02 02. 2019, 08:51

Australia conduce operațiunile de căutare în apele din sudul Oceanului Indian, cu ajutorul robotului submarin american Bluefin-21, în așteptarea unor echipamente suplimentare.

„Vehiculul subacvatic autonom Bluefin-21 a fost trimis joi dimineață, în jurul orei 02.00”, a anunțat Centrul de coordonare (JACC), care conduce căutările zborului MH370 la Perth. Robotul, capabil să se scufunde până la o adâncime de 4.500 de metri, a fost adus la suprafață săptămâna trecută, după ce a avut probleme la sistemul de comunicații.

Un senzor și balize au detectat luna trecută ultrasunete provenind probabil de la cutiile negre ale avionului Boeing 777. Aceste emisii au încetat, probabil din cauza epuizării bateriilor acestor dispozitive și niciun alt nou element nu a permis precizarea zonei de căutare.

 

 

„Timp de o săptămână, Bluefin-21 va căuta în imediata apropiere a semnalelor acustice, detectate la începutul lunii aprilie de senzor”,a precizat JACC.

Nava australiană care transportă Bluefin-21, Ocean Shield, ar trebui să părăsească zona de căutare la 28 mai, cu robotul a cărui misiune se va încheia în acel moment.

Zborul MH370, care asigura legătura între Kuala Lumpur și Beijing, a dispărut la 8 martie, la puțin timp de la decolare din capitala Malaysiei, schimbându-și spre sud direcția de zbor. Analiza datelor radar și din satelit situează locul posibilei prăbușiri în sudul Oceanului Indian, la mai mult de 1.000 de kilometri de coasta de vest a Australiei.

Nava științifică din China, Zhu Kezhen, a părăsit miercuri portul australian Fremantle pentru a începe cartografierea fundului mării, înaintea desfășurării echipamentelor de cercetare în zonă.

În paralel, experți internaționali reexaminează datele furnizate de satelit și radare, pentru a stabili, pe cât va fi posibil, traiectoria zborului MH370 și punctul de impact în ocean.