Prima pagină » Știri externe » Noi ipoteze în cazul dispariției cursei MH370. Cum ar fi reușit pilotul să evite radarele timp de mai multe ore, pentru a se asigura că avionul nu va fi găsit niciodată

Noi ipoteze în cazul dispariției cursei MH370. Cum ar fi reușit pilotul să evite radarele timp de mai multe ore, pentru a se asigura că avionul nu va fi găsit niciodată

Noi ipoteze în cazul dispariției cursei MH370. Cum ar fi reușit pilotul să evite radarele timp de mai multe ore, pentru a se asigura că avionul nu va fi găsit niciodată
Detalii pe gândul

Mai mulți experți încearcă să facă lumină în acest caz și au găsit detalii incredibile despre ultimele momente ale cursei MH370, scrie Daily Mail.

Ei sunt de acord că probabilitatea unui accident aviatic este de „una la un trilion” și căpitanul Zaharie Amad Shah a prăbușit intenționat avionul.

„A fost un act premeditat, într-o perioadă lungă de timp”, a declarat Martin Dolan, fost șef al Biroului pentru Siguranța Aviației din Australia. Potrivit lui Simon Hardy, un pilot și instructor pe aeronava Boeing 777, căpitanul Zaharie a evitat detecția avionului zburând de-a lungul graniței, traversând „în zigzag” spațiul aerian al țărilor respective.

„Când avionul a ajuns deasupra Thailandei și Malaeziei, s-a deplasat de-a lungul graniței, care se află dedesubt, însemnând că „intră și iese” din aceste țări, acolo unde se află jurisdicția”, a spus Hardy. „Ambele dispozitive controller nu se sesizează în legătură cu avionul misterios. Dacă m-ai ruga să fac un avion 777 să dispară, aș urma aceeași procedură. Este un zbor foarte precis, deoarece a reușit să păcălească armata, care nu a venit să intercepteze aparatul”.

După ce a reconstituit itinerariul inițial de zbor al MH370, Hardy a descoperit ceva șocant: căpitanul a întors intempestiv deasupra orașului său natal, Penang. „M-am gândit dacă ar fi existat un motiv tehnic”, a spus Hardy. „După două luni de analiză, am primit răspunsul – cineva se uita pe geam. Ar fi putut reprezenta o despărțire emoționantă de orașul natal”.

Martin Dolan, fost șef al Biroului pentru Siguranța Aviației din Australia, a cercetat o arie de 120.000 de km pătrați de mare, pentru a detecta avionul dispărut. Cea mai mare căutare aviatică din istorie a fost suspendată în ianuarie 2017. Cercetătorii s-au bazat pe teoria potrivit căreia avionul Boeing a „plonjat necontrolat” în apă.

Presupunerea a fost contrazisă de Hardy și Larry Vance, un anchetator cu vechime în cazurile aviatice. Vance cred că o mare parte din aeronavă este încă intactă. „Dacă nu o să găsim avionul acolo, înseamnă că ne ghidăm greșit”, a recunoscut Dolan.

Guvernul malaezian a încheiat un acord cu firma de explorare oceanică Ocean Infinity pentru a relua căutările avionului dispărut. Operațiunea a început în ianuarie și va continua până la mijlocul lui iunie. „Familiile celor 239 de persoane de la bordul MH370 nu știu ce s-a întâmplat cu rudele lor. Sunt încă implicat complet în căutarea acestui avion”, a spus Dolan.

De exemplu, părinții Amandei Lawton se aflau în avionul fatidic, alături de prietenii Rodney și Mary Burrows. „Lumea trebuie să știe ce s-a întâmplat cu MH370. Cum poate să dispară un Boeing 777 și acest lucru se poate repeta? Trebuie să îi găsim pe cei dragi. Suntem copleșiți de durere – surorile mele, familia… nu este simplu. Trebuie găsit. Vrem să știm unde sunt apropiații noștri, unde și-au găsit liniștea și căutarea trebuie să meargă mai departe. Vă rog să nu renunțați”, a spus Lawton în cadrul unui interviu acordat emisiunii 60 Minutes.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și