Nava „Ocean Shield a putut să capteze semnale în două rânduri, ieri (marți) după-amiază și mai târziu, seara”, a anunțat Angus Houston, la Perth (vestul Australiei), de unde sunt organizate operațiunile internaționale de căutare.
Nava „Ocean Shield a putut să capteze semnale în două rânduri, ieri (marți) după-amiază și mai târziu, seara”, a anunțat Angus Houston, la Perth (vestul Australiei), de unde sunt organizate operațiunile internaționale de căutare.
Aceste noi detectări sunt „compatibile” cu semnalele emise de cutii negre de avion, a adăugat el. Unul a durat cinci minute și 32 de secunde, celălalt aproximativ șapte minute.
Ele se adaugă semnalelor detectate în weekend, în aceeași zonă, la peste 2.000 de kilometri în largul orașului Perth, pe traiectoria estimată a avionului de tip Beoing 777 aparținând companiei Malaysia Airlines care a dispărut de pe ecranele radarelor civile, pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord.
Nave echipate cu sonde de captare a semnalelor sub apă nu au mai detectat semnale, iar anchetatorii se temeau că sondele dispozitivelor de înregistrare de la bordul Boeingului – în cazul în care prezența acestor cutii negre este confirmată în locul respectiv – au încetat să mai emită pentru că li s-ar fi terminat bateriile, a căror durată este estimată până la 30 de zile.
Angus Houston a precizat că analizele primelor două impulsuri acustice, care datează de sâmbătă, 5 aprilie, conchid că acestea sunt compatibile cu frecvențele pe care emit dispozitivele de înregistrare de la bord cunoscute și sub numele de „cutii negre”.
Unii experți „cred că semnalele sunt compatibile cu caracteristicile unui (dispozitiv de) înregistrare a unui zbor”, a spus el, îndemnând din nou la prudență atât timp cât epava Boeingului nu este localizată în mod oficial.