Trump crede că membrii echipajelor trebuie să fie „Einsteini” pentru a opera noile catapulte de pe nave, cu ajutorul cărora sunt lansate aeronavele, transmite Business Insider. „Trebuie să mergi la MIT (n.e. – Massachusetts Institute of Technology) pentru a vedea cum funcționează aceste sisteme”, a declarat Trump.
Șeful statului nu este un fan al Electromagnetic Aircraft Launch System (EALS). Sistemul electromagnetic, bazat pe un motor electric, nu a mai folosit până acum pe alte nave și îl înlocuiește pe cel care folosea pistoane cu abur, preferat de Trump. „Avem un portavion de pe care nu poți lansa avioane”, a mai spus liderul de la Casa Albă.
Marina americană dorește să înlocuiască catapultele bazate pe abur deoarece acestea necesită un spațiu mare sub punte, iar pentru a fi operate este nevoie de apă dulce, deoarecea cea de mare este prea caustică. Mai mult, vechile catapulte nu pot lansa drone, pe când cele noi da.
EALS lansează aeronave cu o greutate de până la 36 de tone.
De cealaltă parte a oceanului, Vladimir Putin și-ar dori să aibă măcar un portavion operațional.
Rusia are o singură astfel de navă, Admiral Kuznețov. Vasul a intrat în reparații în 2018, iar operațiunea va dura 2-3 ani. Din păcate, portavionul nu va fi modernizat, deoarece Rusia nu își permite acest lucru. Nu este vorba neapărat de o problemă financiară, ci despre faptul că marina rusă nu se poate lipsi de această navă, esențială pentru pregătirea piloților pentru războiul naval.
Admiral Kuznețov
Potrivit presei centrale ruse, modernizarea uriașului ar dura până la 10 ani în șantierele navale ale federației, în situația în care se află ele astăzi. În tot acest timp, Rusia ar pierde expertiza în operațiunile cu aeronave pe mare.
La un moment dat Admiral Kuznețov va trebui să fie înlocuit, dar deocamdată nu există bani pentru un astfel de proiect. Prin comparație, US Navy are în serviciu 11 portavioane, 2 în rezervă și unul în teste.