Prima pagină » Știri externe » Nou furt de date la Orange, 1,3 milioane de persoane afectate

Nou furt de date la Orange, 1,3 milioane de persoane afectate

Nou furt de date la Orange, 1,3 milioane de persoane afectate
Operatorul francez de telefonie Orange a recunoscut marți un nou furt de date personale aparținând unui număr de 1,3 milioane de clienți și cumpărători, după trei luni de la un atac care a afectat aproximativ 800.000 de clienți, relatează AFP.

„Un număr limitat de date personale vizând clienți și cumpărărtori” a fost copiat, în cursul unei intruziuni detectate la 18 aprilie, constând în nume, prenume, adrese de e-mail în cazul în care au fost date, numere de telefon mobil și fix, operatorul de telefonie mobilă și Internet, dar și data de naștere, a anunțat grupul într-un mesaj postat pe site.

Un purtător de cuvânt a precizat pentru AFP că atacul a atins 1,3 milioane de persoane, după ce a evocat inițial „câteva zeci de mii” de persoane.

„Datele furate ar putea să fie utilizate pentru contactarea persoanelor vizate prin e-mail, SMS sau telefon, în vederea unor operațiuni de phishing”, avertizează Orange.

„Phishing”-ul este o tehnică de piratare care vizează să culeagă informații confidențiale (coduri de acces sau parole) prin trimiterea de e-mailuri prezentate ca trimise de către bănci sau operatori. Victimele înșelate își furnizează singure datele personale infractorilor.

E-mailuri au fost trimise luni, pentru a avertiza toate persoanele vizate, a anunțat Orange. Mesajul pe care acestea l-au primit conține un link de tip „click to call back” (accesați pentru a fi apelați), iar operatorul se angajează să le contacteze în 48 de ore pentru a le răspunde la întrebări.

Purtătorul de cuvânt a justificat perioada care a trecut de la descoprirea atacului, pe 18 aprilie, și până la divulgarea acestuia, pe 5 mai, prin necesitatea de a cuantifica furtul de date, „de a închide rețeaua tehnică și de a se asigura că breșa nu mai există”, iar apoi pentru „îndepărtarea dublurilor de pe liste”, care conțineau aceleași nume de mai multe ori.
Orange a recunoscut pe 2 februarie furtul datelor personale aparținând unui număr de 800.000 de clienți pentru servicii de Internet.

În noiembrie, într-un „show” de prezentare a inovațiilor operatorului, președintele-director general Stéphane Richard a încercat să le ofere asigurări clienților semnând în mod solemn o cartă prin care se angajează să le protejeze datele persoanle.

Orange, provenind din compania publică France Télécom, este unul dintre principalii trei operatori francezi în domeniul telefoniei și este prezent la nivel mondial.

Citește și