Airbusul A320-200 a decolat la 28 decembrie din orașul indonezia Surabaya cu destinația Singapore și a întâlnit nori de furtună, înainte de a dispărea de pe ecranele radarelor. Aparatul s-a prăbușit la scurt timp în Marea Java, fără a exista supraviețuitori.
Scafandrii au recuperat de atunci 53 de cadavre și cele două cutii negre, una care înregistrează discuțiile dintre piloți și controlorii de trafic aerian (înregistrator fonic) și cealaltă care conține parametrii de zbor (viteză, altitudine, regimul motoarelor etc.).
Anchetatorii Comitetului național pentru securitatea transporturilor au ascultat înregistratorul fonic, dar au refuzat să ofere detalii despre conversații, precizând doar că nu există nici un indiciu privind un eventual act terorist.
„Nu am auzit nici o altă persoană (în afară de piloți-n.r.), nici o explozie”, a declarat anchetatorul Nurcahyo Utomo, subliniind că autoritățile nu au avansat niciodată ipoteza unui atentat pentru a explica această dramă.
Anchetatorii se concentrează acum pe „eventualitatea unei avarii a avionului și factorul uman”, a adăugat el.
Un alt anchetator, Ertata Lananggalih, a menționat că nici un detaliu conținut de cutiile negre nu va fi divulgat înainte de publicarea unui raport preliminar privind cauzele accidentului, așteptat săptămâna viitoare.
Agenția meteorologică națională a precizat într-un raport publicat la începutul lunii că factorul care a declanșat accidentul au fost condițiile meteorologice.
Printre cele 162 de persoane aflate la bordul avionului se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Remi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian și un cetățean din Singapore.