„Nu am găsit nici măcar un cadavru intact”. Anchetatorii au identificat probe ADN de la jumătate dintre victimele tragediei aviatice din Franța

Publicat: 30 03. 2015, 12:35

This browser does not support the video element.

Echipele de legiști au anunțat că au izolat aproximativ 80 de probe de ADN distincte din fragmentele umane găsite la locul prăbușirii avionului Germanwings în Alpii francezi, în timp ce operațiunile de recuperare a cadavrelor continuă la aproape o săptămână de la tragedie.

Oficialii francezi au declarat că înregistrările vocilor realizate de una dintre cutiile negre ale avionului arată că Andreas Lubitz, copilotul în vârstă de 27 de ani, l-a încuiat pe căpitan în afara carlingii și a prăbușit în mod deliberat zborul 4U 9525, care se deplasa pe ruta Barcelona-Duesseldorf.

Anchetatorii au descris operațiunile de căutare a cadavrelor și celei de-a doua cutii negre ca fiind dificile din cauza terenului accidentat și a violenței impactului.

Avionul s-a prăbușit în timp ce se deplasa cu 700 de kilometri pe oră, provocând moartea pe loc a tuturor celor 150 de persoane aflate la bord.

Procurorul Brice Robin, unul dintre anchetatori, a declarat că un drum de acces a fost construit către locul incidentului pentru a le permite vehiculelor de teren să transporte părțile mari ale avionului și să ajute la transferul cadavrelor. El a declarat că experții au identificat 78 de probe ADN.

„Nu am găsit nici măcar un cadavru intact”, a declarat Patrick Touron, directorul adjunct al institutului de cercetări penale al poliției. „Avem pante de 40-60 de grade, stânci care cad și teren care tinde să se surpe”, a adăugat el. „Unele lucruri trebuie făcute prin coborâre în rapel. Devreme ce siguranța este cheia, procesul de recuperare a cadavrelor este încet, ceea ce reprezintă un mare regret”, a adăugat el.

Majoritatea rămășițelor umane găsite au fost ridicate cu elicopterele și transportate la un laborator din orașul Seynes situat în apropiere, unde o echipă formată din 50 de medici legiști, dentiști și specialiști din cadrul poliție lucrează la identificarea lor.

Sunt examinate între 400 și 600 de fragmente umane, a declarat Touron.

„În astfel de catastrofe, de obicei 90 la sută din identificare se face cu ajutorul fișelor dentare”, a adăugat el, dar în cazul zborului 9525, ADN-ul ar putea să joace un rol mai mare decât în mod normal.

Odată prelevate problele ADN, ele sunt trimise la un alt laborator din afara Parisului, unde sunt comparate cu probele prelevate de la membrii familiei săptămâna trecută.

Căpitanul Yves Naffrechoux, un jandarm montan, a declarat că găsirea celei de-a doua cutii negre, care înregistrează datele tehnice, este o prioritate.