Viteza automobilelor care circulă în Paris a fost limitată la 30 de km/h. Măsura va intra în vigoare începând cu data de 30 august.
Începând cu 30 august, Parisul va deveni „oraşul cu 30 pe oră”, întrucât primarul Anne Hidalgo a decis să promoveze mobilitatea durabilă.
Limita de viteză pentru maşini şi motociclete va scădea de la 50 la 30 km/h în aproape întreaga capitală, excepție făcând șoselele de centură și câteva bulevarde.
Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea „noi mobilităţi”, în special bicicleta.
„Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici”, a adăugat Belliard, care a reamintit că „oraşul cu 30 pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.
Totuși, limita va rămâne la 50 km/h pe Champs Elysées, pe bulevardul Grande-Armée şi Foch şi pe o altă stradă cu patru benzi.
Primarul Hidalgo trebuie, de asemenea, să răspundă numeroaselor critici ale celor care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris.
Bicicliştii, care parcurg distanţele cu mare viteză, fără să renunţe la trotuare, se dovedesc a fi la fel de imprudenţi ca şi şoferii, apoi există problema scuterelor electrice.
Hidalgo le-a impus celor trei operatori autorizaţi din Paris – Lime, Tier şi Dott – să ia măsuri şi să reducă viteza maximă a scuterelor electrice de la 20 la 10 km/h în zonele pietonale din centru, sub pedeapsa retragerii licenţei începând din septembrie.