O navă de marfă motorizată, de 80 de metri lungime, care naviga sub pavilion românesc pe Dunăre în Germania, a „luat-o razna“, luni seara, lovindu-se de maluri. După ce a fost redresată si oprită, căpitanul a fost verificat cu alcooltestul.
Nava se îndrepta dinspre Dietfurt în vale, în direcția Riedenburg și „a atras atenția datorită modului său atipic de a conduce”, relatează Hallertauer Zeitung.
Mai mult, cu puțin înainte de satul Meihern, comandantul a lovit cu nava malul stâng. Totuși, a reușit să o redreseze și să iși continue drumul.
Însă, la scurtă distanță după satul Deising, vasul a deviat din nou de la curs și s-a ciocnit de malul drept, împotmolindu-se. O navă de marfă care naviga în spatele său i-a venit în ajutor și a tras-o înapoi în șenal.
Atunci, echipajul a observat cum comandantul navei aflate sub pavilion românesc era în stare avansată de ebrietate și l-au oprit să mai continue cursa. Apoi a cuplat nava rămasă fără căpitan și a adus-o la ecluza Riedenburg.
Comandantul navei sub pavilion românesc a fost preluat acolo de ofițerii de la poliția fluvială Beilngries și cei de la secția de poliție Kelheim.
Comandantul a trebuit să facă un test de sânge, iar alcoolemia stabilită a fost de peste 2,3 la mie. I s-a impus și să plătească un depozit de garanție cu o valoare de trei cifre, din cauza amenințării la adresa traficului fluvial, cauzate de comportamentul său.
Totodată, i s-a impus să își continue călătoria abia a doua zi, dar cu condiția să fie treaz. Autoritățile competente nu au stabilit, deocamdată, dacă s-au înregistrat pagube la mal.