O nouă pistă la aeroportul BER din Berlin mai trebuie să aștepte finanțare. Detaliile unui proiect controversat
Build am Sonntag precizează că CEO-ul aeroportului din Berlin, Hartmut Mehdorn, are nevoie de bani pentru a construi o pistă suplimentară. În ciuda faptului că aeroportul a depășit cu mult bugetul inițial de 2 miliarde de euro, ajungând la 5,4 miliarde de euro, acesta este prea mic și poate suporta un flux anual de 27 milioane de pasageri. În comparație cu BER, aeroportul Heathrow din Londra are un flux de 90 milioane de pasageri în fiecare an, iar cel din Frankfurt, de 65 milioane de pasageri.
Planul inițial viza închiderea aeroporturilor vechi din Berlin, Tegel și Schonefeld, după inaugurarea celui nou. Mehdorn dorește să construiască o a treia pistă pe aeroportul BER și are nevoie de un miliard de euro. De asemenea, extinderea terminalului principal va necesita o investiție de 1,3 miliarde euro.
Pentru extinderea facilităților de preluare a bagajelor, Mehdorn are nevoie de 120 milioane euro, iar pentru renovarea interiorului aeroportului, vrea 130 milioane euro. Pe de altă parte, șeful aeroportului din Berlin va construi un hangar izolat fonic, în care să fie testate motoarele avioanelor, proiectul costând 20 milioane euro.
Alte 430 milioane euro vor reprezenta costurile de extindere a noii piste și a căii de acces pentru taximetre. Pentru a completa tabloul cheltuielilor, Mehdorn dorește să comande o statuie a Cancelarului Willy Brandt, care va costa 500.000 de euro.
Partidul Verde de opoziție a reacționat dur la adresa lui Mehdorn. „Nebunia continuă să domine conducerea aeroportului din Berlin BER”, a declarat Oliver Krischer, vicepreședintele Verzilor. „Nu știe nimeni dacă acest aeroport va deveni funcțional din punct de vedere economic”.
Lucrările la aeroportul berlinez au fost umbrite de numeroase scandaluri de corupție, întârzieri și depășiri ale costurilor, scrie thelocal.de. Un purtător de cuvânt al aeroportului BER a refuzat să comenteze informațiile publicate în presă.