Prima pagină » Știri externe » Orașul european în care cetățenii ar putea fi plătiți pentru a merge cu bicicleta la serviciu

Orașul european în care cetățenii ar putea fi plătiți pentru a merge cu bicicleta la serviciu

Orașul european în care cetățenii ar putea fi plătiți pentru a merge cu bicicleta la serviciu
Administrația orașului Milano ar putea adopta o strategie prin care rezidenții să fie plătiți pentru a merge cu bicicleta la serviciu, în încercarea de a reduce nivelul poluării din oraș, informează publicația britanică Cycling Weekly.

Autoritățile din Milano vor să adopte un program aflat în fază de teste în Franța prin care navetiștii sunt plătiți dacă merg cu bicicletele la serviciu, în loc de mașini. Milano, alături de alte orașe din Italia, a înregistrat niveluri alarmante ale poluării, iar guvernul a alocat 35 de milioane de euro pentru a contribui la finanțarea unor soluții de mobilitate durabilă, cum ar fi mersul pe bicicletă la locul de muncă.

Administrația orașului Milano are deja planuri pentru un sistem de bike sharing, dar consilierul pentru mobilitate, Pierfrancesco Maran, crede că Milano ar trebui să recreeze un experiment francez, în cadrul căruia aproape 10.000 de angajați de la 19 companii au fost plătiți fiecare cu 25 de eurocenți pentru fiecare kilometru pe care l-au pedalat până la locul de muncă. Asta înseamnă că o persoană poate câștiga 50 de euro pe lună dacă merge 10 kilometri pe zi cu bicicleta.

În prezent, micul oraș toscan Massarosa testează proiectul, iar aproximativ 50 de persoane iau parte, potrivit The Guardian, deși programul din Milano ar trebui să fie la o scară mult mai mare.

Criticii spun că Milano are nevoie să investească într-o mai bună infrastructură de ciclism dacă dorește să atragă mai mulți navetiști cu bicicleta. „Dacă nu este oferit un mediu sigur, vei atrage doar un grup foarte mic de bicicliști”, a declarat Ralph Buehler, profesor asociat în probleme urbane și planificare la Universitatea Virginia Tech. „Doar plata oamenilor nu va avea un efect atât de mare, pentru că nu ajungi la acea parte a populației care este entuziastă, dar îngrijorată.”, a adăugat Buehler.

Alte statistici au subliniat faptul că puțini oameni merg cu bicicleta cu scopul de a economisi bani. Doar șase la sută dintre locuitorii orașului Copenhaga invocă acest motiv. Cincizeci și șase la sută au spus că fac asta pentru că este mai rapid și mai ușor, potrivit datelor furnizate de compania Copenhagenize Design, iar 19 la sută o fac pentru beneficiile mișcării în aer liber.

România ocupă locul al doilea, după Bulgaria, în topul statelor europene care poluează cel mai mult raportat la cât produc, conform Agenției Europene de Mediu. Bucureștiul este pe primul loc în topul celor mai poluate orașe din Europa, arată un raport al Comisiei Europene. Poluarea atmosferică din București este periculos de mare, notează rapoartele Organizației Mondiale a Sănătății. Speranța de viață în București a scăzut cu aproape 2 ani, din cauza poluării, arată un studiu făcut în 2013 de Organizația Mondială a Sănătății.

Primăria București nu mai poate amâna trecerea la un transport ecologic, fiind obligată de Uniunea Europeană, prin Planul de Mobilitate, să facă această schimbare de paradigmă. Ultimul raport al Curții de Conturi privind utilizarea fondurilor bugetului local pentru amenajări peisagistice și întreținere spații verzi la nivelul Municipiului București, în perioada 2007 – 2014, a scos la iveală o serie de nereguli, printre care și faptul că, din cauza poluării excesive din Capitală, țara noastră riscă amenzi de 100.000 de euro/zi din partea UE, în cazul în care aceasta ar declanșa procedura de infringement.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
Ce boală are Dan Petrescu, de fapt? Motivul real pentru care s-a topit pe picioare
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro