Mai multe companii aeriene americane au oprit la sol zeci de zboruri, invocând probleme în ceea ce privește rețelele de comunicații.
UPDATE: A fost anulat și Wizz 3005 Otopeni-Luton.
UPDATE: Au fost anulate si zborurile Lufthansa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen.
UPDATE: CNAB a anunțat alte două zboruri anulate, operate de Aeroitalia: Aeroitalia 3114 Fiumicino-Henri Coanda si 3115 Henri Coanda – Fiumicino
Mai multe curse, majoritatea spre destinații din Europa, sunt anunțate cu întârzieri, vineri, din cauza problemelor la nivel global ale gigantului IT Microsoft.
CNAB a anunțat și prima cursa anulată vineri. Este vorba de Wizz 3059 spre Beauvais (ora de decolare: 16.45).
UPDATE: Oficiul federal elvețian pentru securitate cibernetică (BACS) a identificat drept cauză pentru probleme o actualizare făcută de compania de securitate cibernetică Crowdstrike. Compania americană a recunoscut problema și a spus că lucrează la remedierea ei.
Potrivit unei alerte trimise de CrowdStrike clienților săi, software-ul său „Falcon Sensor”, utilizat pe scară largă, cauzează blocarea Microsoft Windows și afișarea unui ecran albastru, cunoscut sub denumirea neoficială de „Ecranul albastru al morții”.
„BACS este conștient de întreruperile menționate și a primit rapoarte corespunzătoare de la diverse companii și infrastructuri critice”, a precizat oficiul într-o declarație de presă citată de Reuters.
O actualizare defectuoasă sau o configurație greșită făcută de către CrowdStrike conduce la aceste întreruperi de sistem. BACS este în contact cu companiile afectate. Citește mai mult
UPDATE: Mai multe companii care operează zboruri de pe aeroporturile din România au anunțat întârzieri din cauza penei Microsoft. O primă cursă a fost anulată
Oficialii Companiei Naționale Aeroporturi București, care administrează cea mai mare aerogară din țară, Otopeni, și Băneasa, au anunțat că mai multe curse, operate de patru companii, care sunt programate vineri au anunțat întârzieri ca urmare a penei majore de natură informatică. Este vorba de compania Microsoft care, conform presei internaționale, are are probleme ce țin de serviciile cloud. Citește mai mult…
UPDATE: Wizz Air roagă clienții să ajungă la aeroport cu cel puțin trei ore înainte
Operatorul aviatic low-cost Wizz Air transmite clienților să se mobilizeze pentru a ajunge la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zborurile de vineri, având în vedere că sunt așteptate potențiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți. Este vorba de compania Microsoft care, conform presei internaționale, care are probleme ce țin de serviciile cloud. Citește mai mult…
Știrea inițială:
Mai multe companii aeriene americane au oprit la sol zeci de zboruri, invocând probleme în ceea ce privește rețelele de comunicații.
Alți transportatori, dar și companii media, bănci și firme de telecomunicații din întreaga lume au raportat, de asemenea, că întreruperile sistemului le perturbau operațiunile.
Se pare că problema ține de serviciile cloud ale companiei Microsoft, arată Reuters.
Gigantul tehnologic american Microsoft a comunicat într-o postare pe rețeaua X că ia ”măsuri de atenuare” după întreruperile serviciului din întreaga lume. Utilizatorii ”s-ar putea să nu poată accesa diverse aplicații și servicii Microsoft 365 (…) Continuăm să abordăm impactul persistent pentru aplicațiile Microsoft 365 , care sunt într-o stare degradată”.
Declanșator al situației globale de criză IT pare a fi fost o eroare la actualizarea programului folosit de compania de securitate cibernetică Crowdstrike, care a perturbat, la rândul său, software-ul Microsoft și serviciul 365 de cloud al gigantului american, scrie DW.
Aeroporturile din Berlin și Hamburg raportează o situație critică: nici un zbor nu poate decola sau ateriza. Autoritățile aeroportuare au comunicat că este vorba despre o problemă de natură tehnică, notează Deutsche Welle.
Traficul aerian a fost suspendat vineri dimineaţă pe aeroportul Berlin-Brandenburg din cauza unor probleme tehnice, a informat presa germană.
„Din cauza unei defecţiuni tehnice, există întârzieri la facturare. Operaţiunile de zbor sunt suspendate până la ora 10:00 (08:00 GMT)”, a declarat un purtător de cuvânt al aeroportului pentru ziarul Bild, fără a oferi mai multe detalii.
Potrivit radiodifuzorului public RBB, din cauza unor probleme tehnice masive, operaţiunile de zbor au fost întrerupte vineri dimineaţă, iar un purtător de cuvânt al aeroportului a confirmat că nicio aeronavă nu a putut decola sau ateriza.
Informaţii neconfirmate sugerează că a avut loc o defecţiune masivă la un server şi că sistemele de urgenţă au fost activate.
Aeroportul Schiphol din Amsterdam, unul dintre cele mai aglomerate din Europa, este afectat de pana informatică globală, a declarat vineri un purtător de cuvânt.
Potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), patru zboruri au fost afectate de această situație: Wizz Air 3125 către Abu Dhabi (întârziere estimată la o oră), Wizz Air către Bologna (întârziere de aproximativ 50 de minute), Wizz Air 3021 către Tenerife (întârziere estimată la o oră și 10 minute) și Wizz Air 3099 către Memmingen (estimare întârziere: 45 minute).