Papa a comentat Evanghelia, pe un ton grav și preocupat, în fața unei numeroase asistențe din biserica Sfântul Petru, în deschiderea sinodului care va dura până în 25 octombrie: „Iisus, răspunzând la întrebarea retorică ce i-a fost pusă — probabil drept capcană, pentru a-l face imediat antipatic mulțimii care îl urma și care practica divorțul ca realitate bine înrădăcinată și intangibilă — a spus într-un mod sincer și neașteptat că trebuie să mergem la originea creației, care ne învață că Dumnezeu unește inimile a două persoane care se iubesc și le strânge în unitate și indisolubilitate…Iisus restabilește astfel ordinea originară”, a spus Papa, potrivit roma.corriere.it.
Fără să menționeze persoanele aflate în situație „nereglementată” în ochii Bisericii (persoane divorțate, homosexuale sau care trăiesc în uniune liberă), Papa Francisc a amintit obligația milostivirii, criticând „o Biserică cu porțile închise care, în loc să fie o punte, devine o barieră”. Biserica, a adăugat Papa, nu trebuie „să arate cu degetul pentru a-i judeca pe ceilalți, ci să simtă nevoia să caute și să îngrijească cuplurile rănite cu mirul primirii și al milostivirii”.
Suveranul Pontif a denunțat „singurătatea”, menționând „persoanele vârstnice, abandonate chiar de propriii lor copii, văduvii și văduvele, bărbații și femeile despărțiți de soții sau soți, numeroasele victime tinere ale culturii consumului”.
Astăzi, a continuat Papa, „trăiți paradoxul unei lumi globalizate în care vedem atât de multe case de lux și clădiri înalte, dar din ce în ce mai puțin căldura casei și a familiei.” O lume „cu proiecte ambițioase, dar puțin timp pentru a trăi ceea ce s-a realizat, multe mijloace sofisticate de divertisment, dar mult mai mult un gol adânc în inimă, multe plăceri, dar puțină dragoste, atât de multă libertatea, dar atât de puțină autonomie. Cei care se simt singuri sunt tot mai mulți, la fel cum sunt cei care se închid în egoism, melancolie, violență distrugătoare, în sclavia plăcerii și a banului atotputernic”, a adăugat Suveranul Pontif. „Familia este „icoana” acestei singurătați: Tot mai puțină seriozitate în a duce mai departe dragostea stabilă și fructuoasă, la bine și la rău, în sănătate, dar în boală, la bogăție, dar și la sărăcie. Dragostea de durată, loială, conștiincioasă, stabilă, fertilă este din ce în ce batjocorită.
„Cele mai avansate societăți sunt tocmai cele cu cea mai scăzută rată a natalității și cel mai ridicat nivel de avorturi, divorțuri, sinucideri și poluare socială și de mediu”.
Îndemnul Evangheliei care spune ca omul „să nu despartă cea ce Dumnezeu a unit „este un îndemn adresat credincioșilor să depășească toate formele de individualism, care ascund un egoism meschin și frică de a adera la sensul autentic al cuplului și al sexualității în proiectul lui Dumnezeu. Pentru Dumnezeu „căsătoria nu este o utopie adolescentină, ci un vis fără de care omul este destinat singurătății! De fapt, teama de a se alătura acestui proiect paralizează inima omului. Aici se află problema: „În mod ironic omul de azi – care de multe ori ridiculizează acest proiect – rămâne atras și fascinat de dragostea adevărată, solidă, rodnică, de iubirea fidelă și perpetuă. Îl vedem îndreptându-se spre iubirile temporare, dar visează la dragostea adevărată. El caută plăcerile trupești, dar își dorește devotament total.”
– See more at: http://stiri.tvr.ro/papa–casatoria-nu-este-o-utopie-adolescentina–ci-un-vis-fara-de-care-omul-e-destinat-singuratatii_65946.html#sthash.v2H7hpjq.dpuf
Papa a comentat Evanghelia, pe un ton grav și preocupat, în fața unei numeroase asistențe din biserica Sfântul Petru, în deschiderea sinodului care va dura până în 25 octombrie: „Iisus, răspunzând la întrebarea retorică ce i-a fost pusă — probabil drept capcană, pentru a-l face imediat antipatic mulțimii care îl urma și care practica divorțul ca realitate bine înrădăcinată și intangibilă — a spus într-un mod sincer și neașteptat că trebuie să mergem la originea creației, care ne învață că Dumnezeu unește inimile a două persoane care se iubesc și le strânge în unitate și indisolubilitate…Iisus restabilește astfel ordinea originară”, a spus Papa, potrivit roma.corriere.it, scrie Agerpres.
Fără să menționeze persoanele aflate în situație „nereglementată” în ochii Bisericii (persoane divorțate, homosexuale sau care trăiesc în uniune liberă), Papa Francisc a amintit obligația milostivirii, criticând „o Biserică cu porțile închise care, în loc să fie o punte, devine o barieră”. Biserica, a adăugat Papa, nu trebuie „să arate cu degetul pentru a-i judeca pe ceilalți, ci să simtă nevoia să caute și să îngrijească cuplurile rănite cu mirul primirii și al milostivirii”.
Suveranul Pontif a denunțat „singurătatea”, menționând „persoanele vârstnice, abandonate chiar de propriii lor copii, văduvii și văduvele, bărbații și femeile despărțiți de soții sau soți, numeroasele victime tinere ale culturii consumului”.
Astăzi, a continuat Papa, „trăiți paradoxul unei lumi globalizate în care vedem atât de multe case de lux și clădiri înalte, dar din ce în ce mai puțin căldura casei și a familiei.” O lume „cu proiecte ambițioase, dar puțin timp pentru a trăi ceea ce s-a realizat, multe mijloace sofisticate de divertisment, dar mult mai mult un gol adânc în inimă, multe plăceri, dar puțină dragoste, atât de multă libertatea, dar atât de puțină autonomie. Cei care se simt singuri sunt tot mai mulți, la fel cum sunt cei care se închid în egoism, melancolie, violență distrugătoare, în sclavia plăcerii și a banului atotputernic”, a adăugat Suveranul Pontif. „Familia este „icoana” acestei singurătați: Tot mai puțină seriozitate în a duce mai departe dragostea stabilă și fructuoasă, la bine și la rău, în sănătate, dar în boală, la bogăție, dar și la sărăcie. Dragostea de durată, loială, conștiincioasă, stabilă, fertilă este din ce în ce batjocorită.
„Cele mai avansate societăți sunt tocmai cele cu cea mai scăzută rată a natalității și cel mai ridicat nivel de avorturi, divorțuri, sinucideri și poluare socială și de mediu”.
Îndemnul Evangheliei care spune ca omul „să nu despartă cea ce Dumnezeu a unit „este un îndemn adresat credincioșilor să depășească toate formele de individualism, care ascund un egoism meschin și frică de a adera la sensul autentic al cuplului și al sexualității în proiectul lui Dumnezeu. Pentru Dumnezeu „căsătoria nu este o utopie adolescentină, ci un vis fără de care omul este destinat singurătății! De fapt, teama de a se alătura acestui proiect paralizează inima omului. Aici se află problema: „În mod ironic omul de azi – care de multe ori ridiculizează acest proiect – rămâne atras și fascinat de dragostea adevărată, solidă, rodnică, de iubirea fidelă și perpetuă. Îl vedem îndreptându-se spre iubirile temporare, dar visează la dragostea adevărată. El caută plăcerile trupești, dar își dorește devotament total.”