Procuratura din München a declanșat la sfârșitul lunii februarie o investigație care vizează compania BMW, în contextul suspiciunilor de fraudare a testelor privind emisiile poluante. Există suspiciuni la cel puțin 11.400 de vehicule.
„Există suspiciunea inițială că Grupul auto BMW utilizează un sistem de manipulare a emisiilor poluante în timpul testelor”, au comunicat procurorii germani.
Perchezițiile au avut loc într-un centru pentru cercetare și inovare BMW din München și într-o fabrică de motoare BMW din localitatea austriacă Steyr.
Un purtător de cuvânt al Grupului auto BMW a confirmat efectuarea perchezițiilor, explicând că este vorba de un „software conceput greșit”, nefiind vorba de o „acțiune deliberată pentru manipularea emisiilor poluante”. Softul ar fi fost montat la modelele X5 și X6, precum și la vehicule BMW seria 5 și 7.
În anul 2017, Harald Krüger, directorul general BMW, oferea asigurări că vehiculele fabricate de companie nu au softuri pentru manipularea emisiilor.
Autoritățile germane au demarat investigații privind emisiile poluante și companiile Volkswagen și Ford. Explicații au fost cerute și grupului auto Daimler.
Grupul auto german Volkswagen trebuie să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În plus, VW va achita o amendă civilă de 1,5 miliarde de dolari și o amendă penală de 2,8 miliarde de dolari. În septembrie 2015, Volkswagen a anunțat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante.