Prima pagină » Știri externe » Podul suspendat dintre Sicilia și Italia, motiv de controversă între italieni. Unii se tem de cutremure, alții de mafie

Podul suspendat dintre Sicilia și Italia, motiv de controversă între italieni. Unii se tem de cutremure, alții de mafie

Podul suspendat dintre Sicilia și Italia, motiv de controversă între italieni. Unii se tem de cutremure, alții de mafie
Guvernul premierului italian Matteo Renzi a revigorat planul construirii unui pod de 9 miliarde de euro, care să lege Italia de „zona infestată de mafie" Sicilia, scrie independent.co.uk. Anunțul a fost făcut de subsecretarul pentru transport și infrastructură Umberto Del Basso De Caro și proiectul are ca obiectiv refacerea legăturilor financiare cu Sicilia și „reîntinerirea" economiei din sudul Italiei.

Del Basso De Caro a spus că guvernul va „analiza cu atenție proiectul Podului Strait, ca element al strategiei de dezvoltarea a infrastructurii din sudul Italiei”.

Compania Messina Strait a realizat deja planurile privind podul lung de peste 3 km, care va avea turnuri gemene cu cabluri suspendate mai înalte decât clădirea zgârie-nori Shard din centrul Londrei (309 metri).

Pe podul dintre Sicilia și Italia ar putea circula zilnic 4.500 de mașini pe oră și 200 de trenuri pe zi. Criticii se tem însă de cutremurele care ar putea afecta zona, în cazul amplasării unui pod.

Alții sunt speriați mai degrabă de crima organizată din Sicilia, decât de fenomenele naturale. Podul suspendat ar lega două din teritoriile controlate de cele mai mari organizații mafiote din Italia – Cosa Nostra și  ”Ndrangheta. Mai mult, proiectul ar aduce venituri substanțiale mafiei, cunoscută pentru implicarea în contractele de infrastructură publice desfășurate în sudul Italiei.

În anul 2012, guvernul lui Mario Monti a decis să nu anuleze proiectul controversat al podului și a extins testele de fezabilitate pentru încă doi ani. La acea vreme, a ieșit la iveală faptul că autoritățile cheltuiseră deja 600 milioane euro, reprezentând taxele de consultanță, compensațiile pentru contractele nerealizate și „analiza costurilor” – fără ca podul să fie construit, scrie independent.co.uk.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și