Rezultatele alegerilor din Europa a schimbat „optica” asupra unui subiect destul de sensibil – interzicerea automobilelor cu combustie internă. Manfred Weber, liderul grupului de centru-dreapta PPE a anunțat că planul de interzicere a fost „o greșeală”.
Manfred Weber a anunțat că va face presiuni pentru eliminarea interdicției privind motoarele cu combustie internă, prevăzută în Green Deal-ul UE, după ce Dreapta și-a proclamat victoria în alegerile europarlamentare de duminică.
Interdicția din 2035, care ar fi oprit vânzarea autovehiculelor cu motoare cu combustie internă, este considerată de PPE o greșeală. Weber a promis că grupul său va discuta despre anularea acestei măsuri în zilele următoare.
Acum, planurile istorice ale UE de limitare a încălzirii globale sunt atacate, după alegeri în care partidele de dreapta au crescut, în timp ce Verzii europeni s-au prăbușit.
Peter Liese, liderul legislativ al PPE în domeniul climei, a declarat că rezultatele alegerilor confirmă viziunea partidului pentru un Green Deal mai puțin restrictiv.
Liese a subliniat că interzicerea motoarelor cu combustie trebuie eliminată și că agricultura trebuie protejată de reglementări agresive în domeniul climei.
„Va trebui să facem unele ajustări. Interzicerea motoarelor cu combustie – aceasta trebuie să dispară”, a spus el.
Anularea interdicției privind autovehiculele ar contrazice direct candidatul principal al PPE, președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, care a introdus interdicția și a susținut-o în campania pentru un al doilea mandat de cinci ani în fruntea executivului UE. De asemenea, orice măsură de eliminare a legii ar declanșa un război total cu partidele de stânga care au susținut această măsură.
Lăsând la o parte dezordinea, un lucru este acum sigur, potrivit lui Liese: „Nu vor mai fi luate decizii fără PPE”, potrivit Politico.
Alexandr Vondra, un eurodeputat ceh care a lucrat la legislația privind clima pentru grupul de dreapta Conservatorii și Reformiștii Europeni (ECR), a declarat că politica climatică va deveni mai „realistă” în următorii cinci ani.
„Dacă aș compara elaborarea politicii privind Green Deal cu conducerea unei mașini, mă aștept ca noul Parlament European să folosească și volanul sau pedala de frână, nu doar pedala de accelerație”, a spus el.
Citește și: